הקרב נמשך • ב'דגל' מבהירים:

"לא נוותר על הוועדה למינוי דיינים בשביל ג'וב לאייכלר"

דרישת ח"כ ישראל אייכלר לשדרג את התפקיד שקיבל במסגרת ההסכם הקואליציוני ממשיכה לעורר מחלוקת עזה ב'יהדות התורה' • ב'דגל התורה' זועמים על הדרישה לוותר על חברות בוועדה למינוי דיינים ומבהירים כי ילחמו נגד כך • מנגד ב'אגודת ישראל' אומרים כי יסכימו לוותר על הוועדה תמורת ג'וב לאייכלר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נציגי 'יהדות התורה' (צילום: משה גולדשטיין)

הויכוח הפנימי ב'יהדות התורה' על חלוקת התפקידים בוועדות הכנסת נמשך: ב'דגל התורה' מבהירים הבוקר (ראשון) כי "לא נסכים בשום אופן לויתור על נציגות המפלגה בוועדה למינוי דיינים" בתמורה לתפקיד כזה או אחר לח"כ ישראל אייכלר.

המחלוקת החלה לאחר דרישתו של ח"כ ישראל אייכלר נציג חסידות בעלזא לשדרג את הג'וב שקיבל במהלך המשא ומתן הקואליציוני כסגן יו''ר הכנסת בחצי הקדנציה השנייה לתפקיד משפיע יותר כיו''ר הוועדה לפניות הציבור.

אייכלר שיגר מסרונים חריפים בעניין ללשכת ראש הממשלה (פרח לרנר) והודיע כי אין בכוונתו לוותר על כך.

בתחילה סברו באגודת ישראל כי מדובר בדרישה אישית של אייכלר אולם לאחר שהתברר כי יש לדרישה זו גיבוי מהגורמים המוסמכים בבעלזא הם "יישרו קו" והתייצבו לצידו של אייכלר.

הוויכוח הפנימי בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' התעצם לאחר שהתברר כי בקואליציה הסכימו להיעתר לבקשתו של אייכלר אלא שבתמורה ביקשו את ויתור מפלגת 'יהדות התורה' על חברות בוועדה למינוי דיינים.

ב'דגל התורה' ראו בכך "מסחר" בתפקיד המגיע להם. "לא ייתכן שבשביל שידרוג כביכול וקבלת הוועדה לפניות הציבור יוותרו על תפקיד שלנו בוועדה למינוי דיינים", אמרו שם.

הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת" מציינים גורמים בכירים ב'דגל התורה' כי אין המדובר חלילה בדרישה אישית כנגד אייכלר אלא בעניין עקרוני ומהותי.

"מבחינתינו אין בעייה שאייכלר מאגו"י ייצג את המפלגה בוועדה אולם חשוב לשמור עליה ולא לאבד אותה למפלגות אחרות", הם אומרים.

לדבריהם: "כולנו יודעים כמה חשובה חברות בוועדה שכזו שכן מדובר בעניין מהותי לקודשי היהדות. לא ייתכן שיבוא מישהו ויסחור בחברות בוועדה החשובה תמורת ג'וב או תפקיד כזה או אחר".

ב'דגל' כועסים הבוקר ואומרים": "כיצד ניתן לחשוב על ויתור בנושא כה עקרוני וחשוב תמורת איזה תפקיד או אינטרס אישי. הדבר לא מקובל עלינו ונעשה הכל בכדי שהמפלגה תשמור על חברות בוועדה למינוי דיינים".

אלא שבינתיים בסיעה החסידית מעניקים גיבוי מוחלט לדרישתו של אייכלר שם אומרים כי מבחינתם מגיע לאייכלר תפקיד נכבד יותר ממה שקיבל במסגרת המשא ומתן גם אם הדבר יצריך ויתור או "החלפה״" של הוועדה היוקרתית למינוי דיינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר