היום: שביתה ברשויות בדרום במחאה על הפיטורים

בכמה רשויות בדרום ישבתו היום כמחאה על גל הפיטורים באזור. בערד ובירוחם ישביתו את שירותי העירייה ובדימונה תושבת גם מערכת החינוך. "האחריות היא על הממשלה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מחאת עובדי כיל (צילום: רועי עידן -YNET)

אחרי שורת איומים, שביתת חלק מהרשויות בדרום הארץ יוצאת לדרך היום (ראשון) בשעה 09:00 בבוקר , וזאת כאות הזדהות עם המאבק של עובדי מפעל כיל ומצב התעסוקה באזור.

בערים ערד וירוחם יושבתו שירותי העירייה ואילו בעיריית דימונה שהחלה ראשונה עם השביתה יושבתו שירותי העירייה וכן מערכת החינוך בכיתות ז'-י"ב.

על פי הנתונים לתושבי הדרום יש סיבה לטובה לדאגה. בנובמבר 2014 נסגר מפעל המגבות בערד וממנו פוטרו 240 עובדים. אחת מחברות האלקטרוניקה נסגרה ב-2010 ופוטרו 100 עובדים. שנתיים לאחר מכן נסגר מפעל כיתן וממנו פוטרו 40 עובדים.

והרשימה רק הולכת ומתארכת. כך נמשל, מפעל פלטכניקה נגר השנה וממנו פוטרו 100 עובדים. שנתיים לפני כן נסגר מפעל נגד טקסטיל וממנו פוטרו 60 עובדים וכן הלאה.

ראש עיריית דימונה בני ביטון אמר במהלך ישיבת מועצה מיוחדת בנושא המחאה, בה השתתפו עשרות עובדים הנמצאים בסכנת פיטורים, כי "אנו נצא לשביתה לאות הזדהות עם עובדי כיל. מערכת החינוך מכיתות ז' עד י"ב יושבתו. כל עיריית דימונה ללא יוצא מן הכלל תושבת. כל העיר תושבת".

ביטון פנה לעובדים ואמר: "אנחנו תומכים בכם לאורך כל הדרך. קיבלנו החלטה אמיצה ולא פשוטה". ביטון הטיל את האחריות על ראש הממשלה ועל השרים: "יש ממשלה חדשה בישראל. 42 אחוז מתושבי דימונה הצביעו לליכוד, אמרתי לראש הממשלה שהאחריות בראש ובראשונה היא על ממשלת ישראל, העומד בראשה ושר האוצר החדש משה כחלון".

ביטון סיפר כי שוחח עם שר האוצר המיועד משה כחלון: "אמרתי לו אתה שר חברתי מחובר לעם. עשית מהפכה בסלולר, תעשה לנו מהפכה אחת קטנה. אני מבקש שתפעיל את מניית הזהב. מדובר בכ-30 אלף אנשים שמתפרנסים מכיל שהיא מנוע צמיחה של הנגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר