התרגשות בויז'ניץ: חלק מבית המדרש נחשף

התרגשות רבה אחזה בחסידי ויז'ניץ במהלך המסע עם האדמו"ר לאוקראינה לאחר חשיפת חלק מכותל בית המדרש, וזאת 75 שנים לאחר שאחרון החסידים עזב את העיירה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מאות חסידים בראשות כ"ק האדמו"ר מויזניץ השתתפו במהלך השבוע האחרון במסע הקודש מויזניץ לויזניצא במסגרתו השתטחו על קברי הצדיקים בתפילה לישועת כלל ישראל.

במהלך הנסיעה התפללו החסידים על יד ציוניהם של מייסדי תנועת החסידות הבעל שם טוב זי"ע במז'יבוז וכן תלמידו רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע.

חלק מיוחד במסע יוחד לתפילה נרגשת בקבריהם של ראשי שושלת קאסוב - ויזניץ האדמו"רים בעל ה"אהבת שלום" ובעל ה"תורת חיים" וכן ביקור בשרידי בית הכנסת העתיק בו התפללו לפני המלחמה החסידים בויזניצא.

אולם התרגשות רבה אחזה בציבור דווקא עם חשיפת חלק מכותל בית המדרש, וזאת שבעים וחמש שנים לאחר שאחרון החסידים עזב את העיירה.

החשיפה התאפשרה לאחר גילוים של צילומי אויר נדירים בארכיון הצבא האמריקאי בוושינגטון שצולמו על-ידי חיל האוויר האמריקאי בסוף מלחמת העולם השניה.

בצילום נראה בית המדרש חשוף, לאחר שגג המבנה הופצץ על-ידי כוחות בעלות הברית. הצילומים הנדירים ששופכים אור על המבנה והחלוקה הפנימית, כמו גם על מיקומו המדוייק, עוררו גל של התרגשות כשבמהרה החלו החסידים להתפלל תפילת מנחה באתר, בהמליצם 'מקום שהתפללו אבותי'.

מתברר כי לאחר ההתקפה על בית המדרש הוא שרד בחלקו ולא כפי שסברו עד עתה על פי ההשערה שנהרס כליל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר