יהלומן, זמר וסופרת (ועוד) חוזרים בתשובה

רגע לפני חג מתן תורה קבלו את רשימת מקבלי התורה והחוזרים בתשובה המפורסמים ביותר. מהיהלומן החרדי, הסנאטור המתחזק, היוצר, הבימאית ועד לעיתונאית. מקבץ מחזק (מיוחד)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
דן גרטלר, אביתר בנאי (לפני שחזר בתשובה) ורמה בורשטיין (צילום: י' בלינקו, אתר חב"ד COL, משה שי ואבישג שאר ישוב - פלאש 90)

הרב אורי זוהר

החוזר בתשובה המפורסם ביותר הוא כנראה הרב אורי זוהר, זאת כמובן מאחר שהיה לאחד האנשים המפורסמים ביותר בישראל ונחשב ל"חילוני מוצהר", "אחד מהברנז'ה" ו"תל אביבי", על כל המשתמע מכך.

הרב אורי זוהר נולד בשם אורי דז'אדק ב-4 בנובמבר 1935 בתל אביב. בצעירותו הוא כיכב בלהקות זמר, סרטים ומערכונים והפך לאחד מכוכבי הבידור הגדולים בארץ. בסוף שנות השבעים פרש הרב זוהר באופן סופי מעולם הבידור, נכנס ללמוד בישיבת "אור שמח" והפך לחרדי לכל דבר ועניין.

מתל אביב לירושלים. הרב אורי זוהר (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

לאחר מכן החל הרב לפעול למען קירוב רחוקים ורישום תלמידים לבתי ספר חרדיים, זאת כחלק מהפעילות של ארגון "לב לאחים".

דן גרטלר

איש היהלומים דן גרטלר הוא אולי הדמות הכי צבעונית/מסתורית/עשירה שחזרה בתשובה. גרטלר נולד בשנת 1973 למשפחת יהלומנים עשירה ומפורסמת. סבו, משה שניצר, כיהן כנשיא בורסת היהלומים. אביו, אשר גרטלר, שימש כשוער של קבוצת "מכבי תל אביב".

משפחתו עלתה לכותרות בשנת 95' כאשר אחותו, קרן, נחטפה על ידי העבריין אבי ספן שביקש עבורה כופר. מבצע החטיפה הסתבך והעבריין חוסל בקרב יריות עם כוחות המשטרה.

את תהליך החזרה בתשובה החל גרטלר עם גיוסו לצה"ל. "אין לזה הסבר. זה מהקדוש ברוך הוא. מהבר-מצווה המשכתי להניח תפילין כל בוקר. אני לא עוסק בהגדרות של חרדי או לא. אני אדם שומר מצוות" אמר גרטלר בראיון שהעניק בעבר.

נחשב לאחד התומכים החשובים של עולם התורה. דן גרטלר (צילום: י' בלינקו, אתר חב"ד COL)

את חברת "דן גרטלר אינטרנשיונל" הקים גרטלר כבר כשהיה בן 22. גרטלר, שלא כמו סבו, החליט לעסוק בסחר ביהלומים ברמה הגבוהה ביותר - סחר ביהלומי גלם ולא ביהלומים מלוטשים. בשנת 2015 העריך מגזין פורבס את שוויו ב-1.6 מיליארד דולר.‏

הרב אמנון יצחק

הרב אמנון יצחק נולד ב-8 בנובמבר 1953, והוא נחשב כיום לאחד מגדולי המחזירים בתשובה. הרב מכהן כיום כראש ארגון "שופר" הפועל להחזרה בתשובה. את הבולטות הציבורית קיבל הרב כאשר יצא באופן חריף ביותר נגד הציונות והתקשורת ("התשקורת" כהגדרתו). בנוסף, לבושו המסורתי של הרב גרם גם הוא לבולטות ציבורית.

הרב אמנון יצחק. מגדולי המחזירים בתשובה בדור האחרון (צילום: פלאש 90)

הרב גדל בשכונת כרם התימנים בתל אביב וכשנתיים לאחר שחרורו מצה"ל, בגיל 24, הוא חזר בתשובה. בבחירות לכנסת ה-19 הקים הרב מפלגה, אך זו לא עברה את אחוז החסימה.

ג'ו ליברמן

הסנאטור ג'ו ליברמן הוא כמובן לא ה"חוזר בתשובה" הקלאסי, אך אין ספק שמדובר בדמות מעניינת ומפורסמת במיוחד. ליברמן נולד ב-24 בפברואר 1942. אביו היה בן למהגרים מפולין, ואמו בת למשפחה שהגיעה מאוסטריה.

כבר בתחילת שנות ה-20 לחייו הוא החל לעסוק בפעילות פוליטית וציבורית. בשנת 1982 נבחר להיות התובע הכללי של קונטיקט. ליברמן ייצג את מדינת קונטיקט בסנאט האמריקני, ונחשב לסנאטור היהודי הדתי הראשון בהיסטוריה של ארה"ב. הוא היה מועמד המפלגה הדמוקרטית לתפקיד סגן נשיא ארצות הברית בשנת 2000, כסגנו של אל גור. ליברמן הוא היהודי היחיד שהיה מועמד מטעם אחת משתי המפלגות הגדולות בארה"ב למשרת סגן הנשיא.

שומר שבת ומתחזק בעקבות אשתו הדסה. הסנאטור ג'ו ליברמן עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (צילום: דובר צה"ל)

עם השנים הוא החל להקפיד יותר ויותר בשמירת מצוות, זאת במיוחד על רקע השפעתה של אשתו השנייה, הדסה. ליברמן, שלרוב לא חובש כיפה בציבור, מקפיד לשמור שבת ורק במידת הצורך הוא הולך ברגל בכדי להשתתף בהצבעות חשובות. בשנת 2008 נדחתה ההצבעה ההיסטורית על תוכנית הייצוב הכלכלית לשעת ערב מאוחרת, זאת על מנת שליברמן יוכל להשתתף בהצבעה.

אביחי מנדלבליט

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט נולד בשנת 1963 בתל אביב, לאביו ברוך ואמו עדה מנדלבליט. מנדלבליט מילא שורה ארוכה של תפקידים בפרקליטות הצבאית ובגיל 26 חזר בתשובה והיה תלמידו של האדמו"ר ברוך שלום הלוי אשלג.
בשנת 2000 מונה מנדלבליט לסנגור הצבאי הראשי, לאחר מכן קודם לתפקיד סגן הפרקליט הצבאי הראשי ובשנת 2004 מונה לתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי (הפצ"ר)‏.

תלמידו של האדמו"ר מאשלג. אביחי מנדלבליט (צילום: מארק ישראל סלם)

מנדלבליט ניהל שורה ארוכה של תיקים נגד לוחמים בצה"ל שהיה חשד שפעלו שלא כשורה במהלך המבצעים הצבאיים השונים. בשנת 2013 מונה לתפקיד מזכיר הממשלה בממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אביתר בנאי

הזמר והיוצר אביתר בנאי נולד ב-8 בפברואר 1973 בבאר שבע. בנאי הוא בנם של השופט יצחק בנאי ושל שמחה בנאי. הוא נצר לאחת מ"משפחות הבידור" הגדולות ביותר בישראל, כאשר כמעט כל בני המשפחה, המצומצמת והמורחבת, עוסקים באמנות, שירה או יצירה.

אביתר בנאי מבצע את "אבא":

בתחילת שנות האלפיים החל בנאי להתקרב לדת ועם הזמן חזר בתשובה. כיום הוא אחד מהחוזרים בתשובה המוכרים והאהובים ביותר בישראל, גם על הציבור הלא-דתי.

צבי יחזקאלי

העיתונאי צביקה יחזקאלי נולד ב-17 באוגוסט 1970 בירושלים. יחזקאלי החל את עבודתו העיתנאית בגלי צה"ל ובערוץ הראשון. כאשר הוקם "ערוץ 10" בשנת 2002 הצטרף יחזקאלי לשורות הערוץ כראש הדסק לענייני ערבים.

יחד עם רעייתו החל יחזקאלי להתקרב לדת, עד שלבסוף חזר בתשובה. "חזרתי בתשובה, נקודה. אני מקפיד על מרחק נגיעה, טובל כל יום, שומר עיניים. אני הכי מקפיד על קלה כחמורה"‏, אמר יחזקאלי בראיון בעבר.

צבי יחזקאלי באולפן (צילום מסך, המהדורה המרכזית של ערוץ 10)

יחזקאלי חזר בתשובה בעקבות המפגשים הטעונים עם הפלסטינים, אותם סיקר. באחד ממפגשיו אצל המחבל זכריה זביידי בג'נין הוא ניצל מהתנקשות. "פתאום קלטתי שאני יהודי. עד אז האמנתי שהעיתונות היא מעל הסכסוך, אבל הייתה שם שרשרת אירועים שהביאה אותי למסקנה שאי אפשר לסקר פה בלי להיות צד"‏ אמר יחזקאלי.

בשנת 2014 החל להגיש את תוכנית הראיונות "נקודה טובה" העוסקת ביהדות ורוחניות בערוץ 20, כאשר במקביל החל לעניק הרצאות על תהליך חזרתו בתשובה.

הרב יצחק פנגר

הרב יצחק פנגר הוא אחד מהחוזרים בתשובה המוכרים בישראל בשנים האחרונות. הרב פנגר נולד בהרצליה בשנת 1971 לאביו אליק ולאמו מירה פנגר. לאחר שחרורו מצה"ל הוא למד רפואה סינית והיה מאסטר ב"רייקי". בשנת 1995 הוא החל בתהליך של חזרה בתשובה.

הרב פנגר בתכניתו בערוץ "הידברות" (צילום מסך, הידברות)

הרב פנגר הוכר לציבור הישראלי בשנים האחרונות בעיקר דרך הרצאותיו בערוץ הידברות, בהם הוא משלב קטעי הומור. הרב פנגר "זכה" לחיקויים רבים ברחבי הרשת, שבין היתר תרמו לפרסומו בקרב הציבור בישראל.

שלמה בניזרי

השר לשעבר שלמה בניזרי נולד ביישוב נשר ב-7 בפברואר 1961 לאביו מימון ולאמו עליזה. לאחר שחרורו מצה"ל החל להתקרב לדת וחזר בתשובה. בניזרי החל ללמוד בישיבת "אור החיים" בראשות הגאון רבי ראובן אלבז.

בשנת 1992 הוא כיהן כחבר כנסת מטעם סיעת ש"ס ולאחר מכן שימש כשר בממשלה. בניזרי פעל רבות למען החזרה בתשובה ונחשב בזמנו לאחד מהדוברים הרהוטים והחריפים של הציבור החרדי והציבור הספרדי.

מהדוברים הרהוטים של הספרדים-חרדים. שלמה בניזרי (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

בשנת 2008 הורשע בניזרי במספר עבירות, בהן קבלת שוחד ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, אך בית המשפט העליון החמיר את עונשו וגזר עליו ארבע שנות מאסר בפועל. בשנת 2013 החל לשדר ברדיו "קול ברמה", שם הוא עוסק בנושאים אקטואליים ואינו חוסך את שבטו מאף אחד. בניזרי נחשב כיום לאחד המרצים החרדים המבוקשים ביותר ולאחד מגדולי המחזירים בתשובה.

רמה בורשטיין

הסופרת, התסריטאית והבמאית החרדית רמה בורשטיין עלתה בשנים האחרונות לכותרות לאחר ש"למלא את החלל", אחד מסרטיה, זכה להצלחה בינלאומית. בורשטיין נולדה ב-1967 בארצות הברית ליעקב ופיליס דרימר.

בורשטיין. אורח חייה החרדי עורר סקרנות בתעשיית הקולנוע בעולם (צילום: אבישג שאר ישוב, פלאש 90)

באמצע שנות התשעים החלה בורשטיין תהליך של חזרה בתשובה ולאחר מכן הוריה ואחותה חזרו אף הם בתשובה. כאמור, בורשטיין זכתה לפרסים רבים על אחד מסרטיה וזכתה להכרה בציבור הישראלי, כאשר לבושה החרדי עורר אף הוא הרבה סקרנות בישראל ובחו"ל, כאשר הגיעה למקומות, פסטיבלים ואירועים שונים, בהם לא רגילים לראות אשה חרדית.

סיון רהב מאיר

העיתונאית סיון רהב מאיר מוכרת כמעט בכל בית בישראל, זאת מתוקף תפקידה כעיתונאית ב"ערוץ 2" ובעלת טור בעיתון "ידיעות אחרונות". היא נולדה ברמת השרון לאביה אריה ולאמה רונית. כבר בגיל צעיר היא אובחנה כילדה מחוננת ובגיל 17 הוציאה לאור את ספרה הראשון - "מדריך לעיתונאי הצעיר". בשנות לימודיה באוניברסיטה החלה בתהליך התקרבות לדת וחזרה בתשובה, זאת בעקבות קריאת ספרים של ישעיהו ליבוביץ', הרב סולובייצ'יק והרב קוק‏‏.‏

סיון רהב מאיר. הכתבת הדתייה הראשונה בגלי צה"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן התגייסה לגלי צה"ל והייתה לכתבת הדתייה הראשונה בתחנה. עם סיום שירותה, בשנת 2002, מונתה לכתבת ב"ערוץ 2" ובשנת 2003 נישאה לסאטיריקן ושדרן הרדיו, ידידיה מאיר. כיום היא מרצה בתחומי תקשורת ויהדות ופועלת לקירוב בין דתיים לחילונים.

שולי רנד

הזמר והיוצר שלום (שולי) רנד נולד בבני ברק למשפחה דתית בשנת 1962 לאביו פרופ' יעקב רנד, ואמו בלהה. בתום לימודיו בישיבות דתיות הוא חזר בשאלה. אלא שבשנת 1998 הוא חזר בתשובה וכיום הוא נחשב לאחד מהחוזרים בתשובה המוכרים והמשפיעים ביותר בישראל.

סרטו "האושפיזין" שיצא בשנת 2004, הופץ בארץ ובעולם וזכה לפרסים ושבחים רבים. בשנת 2007 הוציא רנד את אלבומו "נקודה טובה", אחד מהאלבומים הגדולים שיצאו אי פעם בישראל, ועליו זכה לשבחים רבים.

נולד למשפחה דתית, עזב וחזר. שולי רנד (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

"יש אנשים שראו מלאכים או עברו אסונות ולכן חזרו בתשובה, אבל אצלי זה היה טיפות-טיפות של מידע והכרה" אמר רנד בראיון בעבר. "פיסות מידע עם אנשים, של לימודים, של תחושות ישנות. ברגע מסוים טיפות אלו התלכדו להחלטה ולידי הכרה. אצלי לא היה אירוע מחולל אחד. תהליך החזרה בתשובה הוא אינסופי. מסע פנימי אינסופי. זהו תהליך שאינו סטטי אלא דינמי. יש בו עליות ומורדות. הוא מסתיים רק כשפוגשים ברגב האדמה האחרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר