אחת ולתמיד: כך מסדרים שולחן לפי הכללים

צריכים לערוך שולחן לסעודה, ולא בדיוק יודעים איפה למקם את הכוסות ומה הצד הנכון לסכו"ם? לא עוד מדריך חובה למארחים לסידור שולחן לארוחה חגיגית עם שינויים מודרניים לכללים הקשוחים של אנגליה במאה השמונה עשרה (סטייל)

סידור שולחן לפי הכללים - זה לא מסובך (צילום: shutterstock)

צריכים לערוך שולחן לסעודה, ולא בדיוק יודעים איפה למקם את הכוסות ומה הצד הנכון לסכו"ם? לא עוד. מדריך לסידור שולחן לארוחה חגיגית עם שינויים מודרניים לכללים הקשוחים של אנגליה במאה השמונה עשרה.

אם אתם מארחים לעתים קרובות, כדאי להשקיע בסט כלים המורכב מצלחות למנה ראשונה, מנה עיקרית ומרק. עדיף לבחור בסט קלאסי בגוונים בהירים, שמנת או לבן, שיהווה בסיס נוח לכל קו עיצובי שתתאימו לשולחן. בנוסף, דאגו לסט סכו"ם מלא הכולל סכינים, מזלגות, כפות וכפיות, וכן כוסות יין ומים.

הכלל הוא שאוכלים 'מבחוץ-פנימה'. כלומר, את הסכו"ם של המנות שאוכלים קודם, מניחים רחוק יותר מהצלחת. התרשים הזה מכיל צלחת אחת, כיוון שאת המנה הראשונה עדיף להגיש לכל סועד בצלחת אישית.

תרשים לסידור שולחן (עיבוד: כיכר השבת)

התרשים הזה בסיסי ופשוט, אך אין צורך להוסיף מעבר לזה. מיקום המפית גמיש, וניתן לקפל אותה בצורה יפה לצד הצלחת, על הצלחת, בתוך הכוס, לעטוף בה את הסכו"ם שמימין לצלחת או כל רעיון יצירתי אחר שעולה על דעתכם.

כמו כן, סידורי פרחים, מפות מעניינות, ואקססוריז שונים עיצוב לשולחן יכולים להוסיף הרבה, אך השתדלו לא להעמידם כחוצץ בין הסועדים, ולהעדיף כלים נמוכים ורוחביים.

השקעה קטנה בסידור השולחן תשדרג את המנות, ומראה מסודר ומוקפד לפני הארוחה, יבהיר לסועדים שלפניהם סעודה חגיגית, והם יתנהגו בהתאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר