הטורנדו והאורגני: 5 גורדי שחקים ששברו שיאי מקוריות

חלומו של כל אדריכל לעצב מגדל שיחקק לעד בקו הנוף. 5 מעצבים לקחו את זה צעד אחד קדימה עם עיצובים מקוריים למגדלים שמוכיחים למה מתכוונים ב'לחשוב מחוץ לקופסה' (סטייל)

חיה כהן | כיכר השבת |
מלחיץ. מגדל הטורנדו באוקלהומה (צילום: Kinslow, Keith and Todd Architects)

חלומו של כל אדריכל הוא לטבוע יצירת מופת שתחקק לעד בקו הנוף. לא כולם מצליחים להגשים את החלום, אך הנה חמישה מעצבים שכבר נמצאים במרחק נגיעה משם, בעזרת תכניות בניה למגדלים חדשניים שמוכיחים במדויק למה מתכוונים ב'לחשוב מחוץ לקופסה'.

מגדל הטורנדו

גורד שחקים מיוחד מתוכנן להיבנות בעיר טולסה שבאוקלהומה, ארה"ב, והוא יהיה בעל 20-30 קומות, שיצרו יחד מגדל בצורת טורנדו. כלומר, הקומות התחתונות קטנות וככל שעולים, הקומות מתרחבות, ממש כמו הסופה ההיא שנתנה לשלושת המעצבים - קינוסלב, קיית' וטוד מחברת KKT, את הרעיון יוצא הדופן הזה.

באופן מטריד, המגדל באמת דומה לטורנדו (צילום: Kinslow, Keith and Todd Architects)

המגדל לא יהיה בניין מגורים, אלא ישמש כמוזיאון למזג אוויר, עם כיתות לימוד, מרפסת תצפית, מרכז מחקר, לובי כניסה ומסעדה שתמוקם בקומה האחרונה וכדי להמחיש עוד יותר את הקונספט של הבניין, רצפת המסעדה תסתובב. לא מלחיץ בכלל.

ניצוץ הקריסטל של זאייד

זה מה שקורה כשהיסטוריה, מקוריות והרבה כסף נפגשים: גורד השחקים הגבוה ביותר במצרים עומד להיות פירמידה עשויה 200 מטרים של קריסטל, עם 49 קומות שישמשו למסחר, משרדים, מלון ומספר קומות אף יוקדשו למגורים.

מנקר עיניים. מגדל 'ניצוץ הקריסטל' במצרים (צילום: משרד הבינוי והשיכון של מצרים)

המגדל, שיזכה לשם 'ניצוץ הקריסטל', יבנה בעיר שייח' זאייד, בשיתוף יזמי נדל"ן, הממשלה והרשות העירונית. סביב המגדל מנקר העיניים יהיו בריכות מים מלאכותיות והאזור כולו יוצף באורות, כדי להבליט כמה שיותר את הקריסטל.

פרטים נוספים על תחילת וסיום הקמת המגדל צפויים להתפרסם בחודש הקרוב.

פרויקט HOHO

גורד השחקים הצנוע למראה יכול לנפנף במשהו שיש לו ואין לאף מגדל אחר: הוא יהיה המגדל הגבוה ביותר בווינה, אוסטריה, שעשוי מעץ.

רק נראה צנוע. מגדל העץ של וינה (צילום: Rudiger Lainer + Partner Architekten)

'פרויקט HOHO' יתנשא לגובה של 84 מטרים ויכלול 24 קומות עם קו עיצובי מינימליסטי המורכב מיותר מ-75 אחוזים של עץ. במגדל יהיו דירות מגורים, משרדים, מלון ומתחם ספא.

המגדל עוצב בידי רודריגר ליינר ושותפיו, ויבנה במסגרת התכנית המואצת לפיתוח עירוני של וינה. בנייתו צפויה להסתיים עד 2017.

המגדל עם המותניים

מלבד העיצוב הפאנקי ויוצא הדופן, מסתבר שמסתתרות כוונות על גבול הגאוניות בתכנון של עיצוב "עם מותניים" למגדל, כשעשר הקומות הראשונות מתפתלות בנקודת האמצע.

לא רק יפה. המגדל עם המותניים (צילום: MVRDV)

חברת MVRDV האוסטרלית עצבה את המגדל בצורה כזו, כך שהמותניים הצרים של המגדל מפחיתות את הצל שהמגדל מטיל על הסביבה ומונעות אזורים אפלים מצל סביבו. בנוסף, הטוויסט גם עוזר לעצור רוחות חזקות ולהסיט אותן מהאזור שסביב המגדל.

"המגדל עם המותניים" (זהו שמו הרשמי) זכה בתחרות העיצוב בווינה, ובנייתו צפוי להתחיל ב-2016. גורד השחקים יהיה בן 30 קומות, מצופה זכוכית ופלדה, עם 110 מפרצי חניה ושטח רחב ידיים סביבו.

לא מאפיל על הסביבה (צילום: MVRDV)

גורד שחקים שבונה את עצמו

חברת האדריכלים קארטייה-קרובסון הצרפתית תכננה בניין שיהיו עשוי כולו מפסולת של העובדים במשרד, ובמרוצת הזמן, ניתן להוסיף עוד קומות לבניין באמצעות פסולת נוספת.

במגדל תהיה מערכת מחזור שתהפוך את הפסולת לחומר בנייה שישמש לבניית הקומות הנוספות.

המגדל האורגני שיכול לגדול ללא הפסקה (צילום: Chartier Corbassons architectes)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר