קדושת ירושלים • מפיקים לקחים

"אירוע עם חשש למיסיון ייבדק עם רבני ירושלים"

רבני העיר ירושלים וראשי הסיעות החרדיות התכנסו לדיון בלשכת ראש העיר ניר ברקת בעקבות אירוע המיסיון הצפוי ב'הארנה' • עיקר הדיון נסוב בהפקת לקחים לקראת אירועים דומים • הצדדים הסכימו כי אירועים עם חשש למיסיון ייבדקו יחד עם הרבנים בטרם יאושרו • ברקת: "להרגיע את הרוחות בעיר" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
כינוס החירום בלשכת ברקת (צילום: באדיבות המצלם)

המלחמה על קדושת ירושלים: כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", רבני העיר ירושלים, הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר והרה"ג אריה שטרן הגיעו בצהריים (שלישי) ללשכתו של ראש העיר ניר ברקת, יחד עם ראשי הסיעות החרדיות, בכדי לדון בכנס הנצרות שצפוי להתקיים באצטדיון 'הארנה' השייך לעירייה וצפוי להיות משודר ב-21 מדינות ברחבי העולם.

כבר בפתח הפגישה הודיע ראש העיר ברקת לרבנים ולראשי הסיעות החרדיות כי הוא אינו מוכן להתחייב בפניהם על שום נושא בלי אישורו של היועץ המשפטי של העירייה.

בפגישה משתתפים ראש העיר ניר ברקת, רבני העיר ירושלים, ראשי ונציגי הסיעות החרדיות - ישראל קלרמן, יוסי דייטש, אליעזר ראוכברגר, צביקה כהן, חיים אפשטיין, יעקב הלפרין, מאיר תורג'מן ואריה קינג, נציגי חברת 'אריאל' ומנהלי אצטדיון 'הארנה'.

הסכמה ראשונה שהגיעו הצדדים, לבקשת רבני העיר, לאחר שהביעו כולם פה אחד התנגדות לקיום אירוע של מיסיון בעיר, כי מכאן ואילך באירועים מסוג זה יעברו לפני אישורם לבדיקה בלשכות הגר"ש עמאר והגר"א שטרן שיאשרו או יפסלו את קיומם.

ראש העיר ברקת התחייב כי יוציא הנחייה לכלל הגופים העירוניים לפיה בכל אירוע שיש בו חשש למיסיון הוא ייבדק בשבע עיניים ותתקיים התייעצות עם הרבנים לפני ההחלטה על אישור לקיימו.

באשר לאירוע הנצרות, הגיעו הצדדים להסכמה כי אבי מזרחי - שהתנצר - לא ינאם באירוע אלא רק ישא ברכה למשתתפים בלי שיטיף להמרת דת. כמו כן, הכרטיסים לא ימכרו באינטרנט ויהיה פיקוח שהמכירה תהיה לנוצרים בלבד.

בנוסף, חברת 'אריאל' תפקח במהלך האירוע כי הנואמים לא ידברו על המרת הדת מיהדות לנצרות. גם השגריר הנוצרי אמר בפגישה כי הוא מתחייב שלא ידברו על המרת דת.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי מסתמן שרבני העיר ירושלים יצאו ב'קול קורא' שיקרא לציבור היהודי שלא להשתתף באירוע המדובר.

אליעזר ראוכברגר הפתיע והציג במהלך הפגישה הסכם של בנייני האומה מלפני 12 שנה שהתחייבו שלא לקיים אירועים דומים לאירוע הזה.

ראש העיר, שאמר כי במהלך 12 שנות שירותו בשירות הציבורי לא שמע על הבעיה, ביקש להעביר ליועמ"ש לבדוק את חוקיותו של המסמך.

"אני מבין את החשיבות הגדולה של הטיפול בנושא הזה ולכן קיימנו את הישיבה, למדנו והחכמנו ואני מבקש להרגיע את הרוחות בעיר בנושא הזה", ביקש ראש העיר.

לאחר הפגישה נכנסו הרבנים לחדרו של ראש העיר לכתיבת הסיכום לקראת הוצאת הודעה משותפת.

הנציגים הודו לרבנים הראשיים וביקשו שיהיו יותר מעורבים בנושאים עירוניים ציבוריים.

(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר