לעצור את ההסתה

הקומיקאי הציע: "אוטובוס נפרד לחרדים המסריחים"

האיבה וההסתה נגד הציבור החרדי מחריפים. הבוקר, במהלך דיון בתוכנית "שי ודרור" ברדיו ללא הפסקה, על ההפרדה באוטובוסים בין יהודים לערבים, הציע הקומיקאי גיל קופטש לעשות הפרדה גם בין חרדים לחילונים והסביר: "חרדים הם גם כמו פועלים פלסטינים, הם גם טיפה מסריחים מעל הממוצע" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

האיבה וההסתה נגד האוכלוסייה החרדית חצתה הבוקר (חמישי) שוב את הקווים האדומים עם קריאה של אחד הקומיקאים הישראלים לנהוג עם החרדים כמו עם הפלסטינים ולהסיעם באוטובוסים נפרדים בגלל שהם "טיפה מסריחים מעל הממוצע", כלשונו.

דברי הבלע נאמרו על ידי הקומיקאי גיל קופטש בתוכנית "שי ודרור" המשודרת מידי בוקר ברדיו ללא הפסקה.

בתחילת הקטע המדובר, העלה דרור רפאל את עמיתו לתוכנית שי גולדשטיין שהציג כביכול את שר הביטחון משה בוגי יעלון ושוחח עימו על "החלטתו" להורות על הפרדה בקווי האוטובוסים בין פלסטינים ליהודים ברחבי יהודה ושומרון.

קופטש פנה לשי גולדשטיין עם הצעה מסיתה משלו. "יש פה מישהו שרוצה לקדם את עניין האפרטהייד", הצהיר והוסיף, "אנחנו יודעים שחרדים הם גם כמו פועלים פלסטינים, הם גם טיפה מסריחים מעל הממוצע, אולי גם נעשה אוטובוסים נפרדים לחרדים".

הקומיקאי שהצטרף הבוקר לתוכנית הוסיף להסית ולעורר סערה, לא רק על החרדים אלא גם על אשכנזים ובני עדות המזרח. "ואם אנחנו כבר בשוונג מדוע שאשכנזים לא יזכו לאוטובוסים נפרדים ולא יצטרכו לנסוע עם מזרחיים. למה אנחנו צריכים לעשות את זה. למה אני צריך לנסוע לעבודה עם מזרחיים לידי".

דרור השיב לעמיתו שהציג את יעלון: "זרקו לך פה רעיונות, קח את זה". והוא השיב: "אני לוקח את הרעיונות האלה הלאה".

השדרן דרור רפאל הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הכוונה של הקטע מאוד ברורה, ההפרדה בין יהודים לערבים היא גרועה מסוכנת ומפחידה ממש כמו הפרדה בין חדרים לחילוניים, בין אשכנזים למזרחיים וכו'. ואנחנו נגד כל סוג של הפרדה".

גיל קופטש מסר בתגובה: "לפני חג השבועות ולפני הקריאה במגילת רות-גויה מואבייה שהתגברה על הגזענות שבעמינו, ראיתי לנכון להבהיר שכמו שאנחנו נגד הפרדה בין ערבים ליהודים כך אנחנו נגד הפרדה בין חרדים לחילוניים ובין אשכנזים למזרחיים ובין נשים לגברים, וכו' אנחנו נגד הפרדה מכל סוג.

"לאחר דיון באפרטהייד ובאפליה של נוסעים פלסטינים על רקע מוצאם, רמזתי באופן סאטירי שגם בציבורים אחרים ישנה הפרדה שכזו. בטח בציבור החרדי שמפריד בין נשים לגברים באוטובוסים ובין ספרדים לאשכנזים במוסדות החינוך שלו. ותמהתי כיצד יחוש הציבור אם הפרדה כזו תיעשה כלפי ציבורים אחרים כמו חרדים, מזרחים, אשכנזים וכד'.

"אם לא הבנת את לשון סגי נהור בה נקטתי אולי גם לא הבנת שמדובר בתכנית סאטירה. בה נוקטים לשון הפוכה.
דהיינו להציב מראה תקשורתית כנגד הגזענות הפושה בציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר