גרשון מסיקה יהיה עד מדינה בפרשת השחיתות הציבורית

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, יהיה עד מדינה בפרשת השחיתות הציבורית שהתפוצצה לפני כחצי שנה. במסגרת ההסכם הוא ישעה מתפקידו במועצה (חדשות, משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

חמישה חודשים אחרי התפוצצות פרשת השחיתות הציבורית, שבה מעורבים אישי ציבור בכירים בעבר ובהווה, הפרקליטות גייסה את אחד מהם לעד מדינה.

מדובר בראש מועצה אזורית גרשון מסיקה - אחד החשודים בפרשה - ובמסגרת ההסדר הוא ישעה את עצמו היום מתפקידו כראש המועצה, אך בשלב זה טרם מתפטר.

מסיקה סיפר לחוקרים על השיטות לכאורה של העברת הכספים והתמורה שניתנה לו ולאחרים לכאורה בתמורה לכספים.

מסיקה, המכהן גם כיו"ר החברה לפיתוח השומרון, חשוד במסגרת הפרשה בעבירות של מתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירות נוספות. במסגרת הפרשה נחקר ראש המועצה על כספים שהגיעו בין השאר לחברה לפיתוח השומרון בתמורה לשוחד או למינוי של מקורבים.

עם פרוץ הפרשה, בדצמבר האחרון, נעצר מסיקה, המיוצג על ידי פרופ' דוד ליבאי ועו"ד גיל דחוח, ומעצרו הוארך במספר ימים.

בהמשך שוחרר בתנאים מגבילים, בין היתר בערבות של 50 אלף שקל, הרחקה ממשרדי המועצה ומהחברה לפיתוח השומרון וכן נאסר עליו לצאת מהארץ, איסור שבוטל זמנית רגע אחרי שחרורו.

בפרשה היו מעורבים סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קרישנבאום, שלבסוף לא התמודדה בבחירות בשל כך. כמו כן עדיין ישנם חברי כנסת מכהנים שלכאורה מעורבים בפרשה אך טרם נחקרו וכן שורה ארוכה של בכירים בשירות הציבורי ובמפלגת ישראל ביתנו.

מהמועצה האזורית שומרון וגרשון מסיקה, נמסרה הודעה משותפת בה נאמר: "ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הודיע על כוונתו להשעות עצמו מתפקידו. סגנו, יוסי דגן, יכהן כראש המועצה בפועל

"מסיקה, מתכוון להוציא במהלך היום מכתב לשר הפנים, מנכ״ל משרד הפנים, מזכיר המועצה ולגורמים נוספים בה הוא יודיע כי החליט להשעות את עצמו, עד להודעה אחרת, מהמשך הטיפול בענייני המועצה. בשלב זה, מבהיר מסיקה כי הוא אינו מתכוון להתפטר מתפקידו. השעייתו תיכנס לתוקף באופן מיידי.

יש לציין כי לכל אורך התקופה בה מתנהלת החקירה בעניינו של מסיקה הקפידה המשטרה להצהיר שהוא אינו חשוד שלקח כספים לכיסו, אלא שפעל למען השומרון.

את מקומו של מסיקה ואת סמכויותיו כראש מועצה יקבל לידיו מר יוסי דגן שיכהן כראש המועצה בפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר