כמה חבילות יש לך על הכתפיים?

אדם הלך ברחוב וראה לכלוך בכל אדם שפגש. ראה לכלוך על הבניינים, וכשהגיע הביתה, ראה לכלוך על הקירות. גם פניה של אשתו לא היו נקיות, ואפילו הכביסה של השכנים ממול, משום מה, הייתה לא נקיה. הוא לא הבין למה העולם החליט להיות מלוכלך ומוזנח פתאום, עד שמישהו חכם העיר לו שכדאי לו לנקות את הלכלוך שעל משקפיו • המאמן האישי החרדי מנחם זיגלבוים, בטור אימון נוסף (אימון אישי)

מנחם זיגלבוים | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: כיכר השבת)

מכירים את האנשים שהולכים עם הררי "חבילות" על כתפיהם?

הם מגיעים לעתים קרובות לחיכוכים עם בן/בת הזוג שלהם, הם לא מרוצים מהקשר עם ההורים, המורה של הילד שלהם לא ראוי, הם שבים ממקום העבודה ממורמרים, שונאים את עצמם למה לא הצליחו להוריד במשקל, וכקינוח הם גם מאשימים את עצמם בכל הכשלונות שלהם תוך כדי "איחולים לבביים" לעצמם. הכל לא טוב.

אנשים כאלה מגיעים לא פעם לאימון ועל כתפיהם שלל בעיות שאותן הם רוצים לתקן.

לא פשוט לאדם שהולך עם כזאת "חבילה", ועוד יותר לא קל לעבוד על כל הדברים הללו. כל נושא הוא אתגר רציני בפני עצמו שצריך לעבוד עליו במשך תקופה ארוכה.

המשקפיים שלך מלוכלכות

השאלה המתבקשת מאליה היא: על מה תרצה לעבוד קודם? במה אתה מעדיף להשקיע את הכוחות שלך כעת כדי להתחיל לנוע לפעולה ולצאת לדרך?

לא כל אחד יודע לענות על השאלה הזאת, כי לפעמים יש כמה נושאים בוערים ודחופים, ולא קל לעבוד על כמה דברים בו זמנית.

אחת הגישות שאני עובד על פיה, היא גישת "ניקוי המשקפיים".

אדם הלך ברחוב וראה לכלוך בכל אדם שפגש. ראה לכלוך על הבניינים, וכשהגיע הביתה, ראה לכלוך על הקירות. גם פניה של אשתו לא היו נקיות, ואפילו הכביסה של השכנים ממול, משום מה, הייתה לא נקיה. הוא לא הבין למה העולם החליט להיות מלוכלך ומוזנח פתאום, עד שמישהו חכם העיר לו שכדאי לו לנקות את הלכלוך שעל משקפיו.

פעמים רבות, שורה של התמודדויות שאנו נאלצים להתמודד איתן, קשורות לא בבוס שבמקום העבודה, ולא בבן/בת הזוג, ולא במורה של הילד שאינו עושה את עבודתו נאמנה, לטעמנו - אלא בנו. בהסתכלות שלנו את החיים שסביבנו.

כשאדם מרגיש שהוא נאלץ להתמודד עם שלל קשיים, סביר מאד להניח שמשהו בו, בגישה שלו, אינו נכון ואינו מכוון כראוי. ממילא, היכן שהוא יילך הוא יתקל בבעיה ובאנשים שמרגיזים אותו.

אדם שמתמודד עם שורה של קשיים, פעמים רבות מדובר באדם שחווה קושי בביטחון העצמי שלו. כיוון שכך, הוא חרד על המעמד ועל המקום שלו בעולם, או אז הוא עלול להגיב בסוג של תוקפנות בכל מצב ובכל מקום אליו הוא הולך בעוד הוא עצמו אפילו לא יחוש בכך.

יכולה להיות גם תגובה הפוכה: אדם כזה ינסה להיות נחמד יתר על המידה, תמיד יהיה עסוק בלרצות את כולם, שכן הוא מרגיש שהמקום המעורער שלו יצדיק את קיומו בזכות הריצוי הבלתי-פוסק מצדו – אבל גם שיטה זו לא טובה, שכן אדם לא באמת יכול לרצות את העולם שסביבו לאורך זמן.

הרם את הכפתור הנכון

אז אפשר לטרוח לעבור מחדר לחדר ולהרים את השלטר בכל חדר ולהדליק בו את האור, ואפשר גם לגשת אל השלטר הראשי ולהדליק בלחיצת כפתור אחת את האורות בכל החדרים.

כשאדם מתמודד בו זמנית בחזיתות רבות בחייו, סביר להניח שהוא רואה את המציאות שלו בצורה כזאת שגורמת לו לסבל כפול ומכופל. במקום לתקן את הבעיות שבחזיתות השונות: לעזור לו בזוגיות, לעזור לו לתקשר נכון עם האנשים שסביבו, לעזור לו לממש את הציפיות שלו עם עצמו, וכן הלאה, עדיף "להרים את השלטר" הראשי ולחזק את הביטחון העצמי שלו, וממילא שאר הדברים יסתדרו כמעט מאליהם.

מנחם זיגלבוים הוא מאמן אישי להצלחה ולמצוינות. להארות ולפרטים: 050-3541295 או במייל:Eimunmz@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר