מנהל ברשות האוכלוסין שם קץ לחייו בגלל פוסט שהאשים אותו בגזענות

מנהל ברשות האוכלוסין שם קץ לחייו בשבת לאחר שפוסט שהאשים אותו בגזענות צבר אלפי שיתופים ברשת. הצעירה שהתלוננה: "לו הייתי יכולה הייתי שותקת גם הפעם" (חדשות, ברשת)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שיימינג, מהרעות החולות של הרשת החברתית (צילום: Sophie Gordon / Flash 90)

אריאל רוניס, מנהל ברשות האוכלוסין, שם קץ לחייו במהלך סוף השבוע והצליח לזעזע את המדינה. אוניס שלח יד בנפשו לאחר שפוסט שפורסם ברשת האינטרנט וטען שהוא נהג בגזענות כלפי צעירה אתיופית צבר ויראליות רבה.

בפוסט שפרסם בפייסבוק לפני מותו כתב המנהל: "עד לפני יומיים חיי נראו כלקוחים מתסריט ורוד. גמלאי שב"כ, התקבלתי לתפקיד מנהל בלשכת רשות ההגירה והאוכלוסין. כל מה שרציתי - היה לי. לפני יומיים הגיעה גברת ללשכה על מנת לקבל שירות כלשהו. באותה עת סייעתי לאנשים נוספים. היא ביקשה את השירות באופן מיידי ומיד החלה צועקת כי אי-קבלת מבוקשה זו גזענות".

"היום לפני 15 שנים נסוג צה"ל מלבנון. בדיוק היום. כמה סמלי. ביום הזה נכרתה ברית דמים ביני לבין אנשיי, אנשים עליהם פיקדתי בצד"ל, הם ובני משפחותיהם. שיעים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים. הוצאתי לאור ספר שהסיפא שלו, מבחינתי על כל פנים, היא ההתבוננות באדם באשר הוא אדם, לא כאל ערבי, מוסלמי".

"לפני כשנה הקמתי עם חברים טובים, מכל הדתות, גוף שקרא לשוויון בין כלל אזרחי המדינה, בדגש על המיעוטים, ושילוב בחברה ישראלית הומוגנית.. והנה אותה גברת מאשימה אותי בגזענות. אמרתי לה שעד כאן. איני מוכן שתלך בכיוון הזה. לא אצלי בלשכה. יש תור לאמהות עם ילדים קטנים ועליה לעמוד בתור מקוצר זה ככל יתר האמהות. לא כל דבר שאינו ניתן לך כמבוקשך הוא גזענות".

את הפוסט הוא חתם במילים: "חשוב לי להדגיש שאיני כועס על אותה ***, שעל פי תמונותיה נראה כי הצליחה להתגבר על אותה "מכה קשה" שחוותה. אני איני מצליח, היו שלום!".

האישה שעוררה את הסערה וכתבה את הפוסט כתבה ברשת כששמעה על מותו של רוניס: "היום בבוקר קמתי לידיעה מהגרועות ששמעתי בחיי. אני מצטערת בכל מאודי על אובדן חייו של אדם. במשך שנים חוויתי בישראל אפליה. בפעם היחידה שסיפרתי את סיפורי אדם נפגע. אין מצטערת ממני. לו הייתי יכולה הייתי שותקת גם הפעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר