מדריך חובה: איך להתאפר נכון בקיץ

הקיץ התמקם כאן, קובע עובדה בשטח ולנו, חובבות האיפור, אין מה לעשות מלבד להתגמש עם העובדות. מדריך חובה: איך להתאפר נכון בקיץ ולהימנע מתאונה טרגית בין מייקאפ גרוע לשמש ישראלית (סטייל)

רותי ברג | כיכר השבת |
איך להתאפר נכון בקיץ? מדריך חובה (צילום: shutterstock)

הקיץ כבר התמקם כאן, קובע עובדה בשטח ולנו, חובבות האיפור, אין מה לעשות מלבד להתגמש עם העובדות. הנה מדריך חובה: איך להתאפר נכון בקיץ ולהימנע מתאונה טרגית בין מייקאפ גרוע לשמש ישראלית.

הכנת הפנים

עור הפנים חייב להיות נקי לפני האיפור. שטפו את הפנים במי ברז קרים.

נקו את הפנים בסבון פשוט או סבון פילינג עדין. עם זאת, עדיף להשתמש בסבונים המותאמים לעור הפנים על ידי קוסמטיקאית.

פריימר

הפריימר הוא תכשיר חובה המכווץ את נקבוביות העור ונותן לפנים מראה מט ולא מבריק. הפריימר יעיל גם כתחליף לקרם לחות, המעניק לעור מראה חלק ומתוח ומונע את השומניות שקרם הלחות עלול להותיר, בעיקר בעור שמן-מעורב.

תכשירי פריימר איכותיים אפשר למצוא בכל חנות איפור שמכבדת את עצמה. הפריימר אינו תכשיר זול, אך בהחלט מומלץ ושווה. כך תבדילו בין הסוגים השונים:

פריימר לבן ופריימר שקוף לפנים: יכילו לרוב סיליקון, יעניקו אלסטיות לעור, ישמרו על האיפור עמיד לטווח ארוך יותר וימנעו שומניות. ישנם פריימרים משודרגים יותר, שסותמים נקבוביות פעורות ומפחיתים את אחוזי ההברקות וההזעה.

פריימר לעיניים: מניחים על עפעפיים נקיות, ועליו טופחים בעדינות את הצלליות. הפריימר משמר את הצללית לזמן ארוך, ומדגיש את הגוון המדויק שלה.

פריימר לשפתיים: מניחים על שפתיים נקיות, וכך מקבלים את הגוון המקורי של הליפסטיק. הפריימר מונע "שפתיים חרבות" ומחורצות, ושומר על מראה רענן לאורך זמן.

מייקאפ ופודרה

האתגר המרכזי הוא המייקאפ - הבסיס, בעיקר עבור 'עור השמן', המפריש סבום באופן מוגבר ונותן לפנים מראה מבריק ולא מחמיא. אך אל תוותרו עליו גם בימי הקיץ החמים והמזיעים. למה? כי כיום רוב תכשירי המייקאפ כוללים בתוכם גם אמצעי הגנה מפני נזקי השמש וכתמים, ומעכבים הזדקנות העור.

עור שומני מאוד עד מעורב

מתאימים מייקאפ על בסיס מים (על הבקבוק/שפופרת יצויין 'OIL Free'). מעל המייקאפ, מפדרים את מסגרת הפנים בפודרה שקופה הסופגת את השומניות.

עור יבש עד רגיל

מתאימים מייקאפ על בסיס סיליקון, המוסיף לחות ומראה אלסטי וגמיש יותר. כיוון שהמייקאפ יהיה מט בדרך כלל, ניתן לפדר קלות את הפנים או לוותר לגמרי על הפודרה.

לכל סוגי הפנים, העדיפו מייקאפ במרקם נוזלי, קל ואוורירי, ולא מסכתי וכבד שעלול 'להתנתק' מפנים מזיעות וליצור מראה דודתי ולא מחמיא. העדיפו תכשיר המכיל מקדם הגנה (לפחות SPF10), בעל גימור מט.

הנחת המייקאפ והפודרה: בעזרת מברשת מתאימה או ספוגית לחה, מורחים את את המייקאפ בשכבה דקה ככל האפשר על כל שטח הפנים והעפעפיים. לבסוף, מפדרים את מסגרת הפנים וגשר האף בפודרה.

סומק

בחרו סומק בגוון ורדרד / אפרסק / שזוף והניחו אותו על תפוחי הלחיים. המראה שיתקבל יהיה רענן וצעיר. ניתן להוסיף שימר להדגשת הזוהר.

איפור העיניים

כדי להימנע ממראה עמוס, העדיפו צלליות בהירות, בגווני פסטל או סקאלת חום בהיר.

הנחת הצללית: מניחים את הצללית על כל שטח העפעף. למראה צבעוני, תוחמים את העיניים עפרון בגווני כחול-ירוק שמרמזים על ים, ונותנים פיניש עם מסקרה טובה עמידה למים.

איפור השפתיים

כדי לשמור על מראה פרשי, השתמשו בגלוס מבריק, המעניק לשפתיים מראה מלא.

אם בחרתן בליפסטיק, העדיפו גווני ורוד-כתום בהירים.

רותי ברג היא מאפרת מקצועית ומעצבת שיער ופאות

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית