מאיר פרוש בסדרת פגישות עם מנהלי מוסדות

סגן שר החינוך מאיר פרוש החל בסדרת פגישות עם מנהלי מוסדות החינוך החרדים. הפגישה הראשונה עסקה בנושא התקצוב של המוסדות ובשניה דנו בבירוקרטיה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

סגן שר החינוך, מאיר פרוש ממשיך בסדרת הפגישות עם מנהלי מוסדות עם כניסתו לתפקידו, וקיים שתי פגישות ממושכות עם איגוד מנהלי הת"תים ומנהלי מוסדות חרדים מהמוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) ומוסדות הפטור, כאשר בכל פגישה התמקדו בנושא אחר ומהותי שהם נתקלים בהם במסגרת עבודתם מול משרד החינוך. המנהלים סיכמו על המשך שיתוף פעולה פורה עם סגן השר, בכל הנושאים העומדים על הפרק.

הפגישה הראשונה, עסקה בתקצוב מוסדות החינוך, הנוכחים שטחו בפניו של פרוש את השינויים שחלו ב – 4 שנים האחרונות מאז עזב את תפקידו כסגן שר, ובמיוחד את הקיצוצים והגזירות שהטיל עליהם השר הקודם בשנתיים האחרונות, מה שהביא לסכנה קיומית עבור מוסדות חינוך רבים ברחבי הארץ.

פרוש פתח בכך, שהוא מודה לנוכחים שבאו מכל רחבי הארץ בהתראה קצרה ואמר, "לפני הבחירות חזרנו שוב ושוב כי המטרה העיקרית העומדת לפנינו היא לנסות ולתקן את העוול שנעשה לציבור החרדי בשנתיים האחרונות, כאשר ביקשו לפגוע ולהרוס כל חלקה טובה, ולדאבוננו אכן בחלק מהמקרים הצליחו. אני נחוש לעשות כל מה שניתן בכדי להחזיר את המצב לקדמותו, ניתן לראות זאת, בהסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת יהדות התורה לסיעת הליכוד. לשם כך, אנו זקוקים לפני הכל לסייעתא דשמיא, וכן לשיתוף פעולה בין כל הצדדים ובודאי של מנהלי המוסדות".

בהמשך סקר ופירט פרוש בפני הנוכחים את ההסכם שחתמה יהדות התורה עם הליכוד, בנושאים הנוגעים למוסדות המוכש"ר ומוסדות הפטור, ולפי הסכם זה שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של 55% ו/או 75% לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכש"ר, זאת מהסיבה ששר החינוך הקודם, דאג ועשה ככל יכולתו, להגדיר את החישוב בצורה שאינה נכונה, אשר פגעה במוסדות החינוך, "כך שהמטרה עכשיו", אמר פרוש, "היא לפעול שדרכי החישוב יהיו מוגדרים ומסודרים".

הפגישה השנייה, עסקה ברישוי, וחסמים ובירוקרטיה במוסדות החינוך, הנוכחים הציגו לסגן השר על חסמי הבירוקרטיה הרבים שהם נתקלים בהם, הן בנושא הרישוי, והן בנושא חסימת תקציבים וכדומה.

פרוש אמר שכפי שנכתב בהסכם הקואליציוני, תוקם ועדה להסרת החסמים והבירוקרטיה לרישוי וחידוש רישוי למוסדות החינוך, ובין היתר הוועדה תבחן את דרישת השנתיים פעילות של מוסד חינוכי, כתנאי של משרד החינוך לקבלת תמיכה, וכך גם, יבחנו נהלים חדשים בנושא חסימהלתמיכה או לתקצוב מוסדות חינוך, שלא יקרה מבלי שהתקיים שימוע.

פרוש, הוסיף והדגיש, שבקרוב יתוקן העוול שנעשה לילדי הציבור החרדי, שלא נהנו מסבסוד לקייטנות הקיץ לכיתות א'ו-ב', ומעתה הם יסובסדו כפי שקורה במוסדות הממלכתיים.


פרוש, סיכם את הפגישה ואמר למשתתפים, כי "בראש ובראשונה צריך לשאוף, שלמוסדות תהיה עצמאות חינוכית, ויתנהלו בהנחיית מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א". עוד הוסיף, "אני רואה כזכות לסייע ככל יכולתי למוסדות החינוך, אשר מגדלים תלמידים בדרך התורה והמצוות, דלתי תמיד תהיה פתוחה לפניכם. אנו כאן בכדי לעזור ולסייע בכל המצטרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר