סערת "מנשקי הקמעות"

יאיר גרבוז קבע מזוזה, אך הצהיר: "לא מתנצל". צפו

לאחר שעורר סערה ערב הבחירות כשתקף את מנשקי הקמעות והמשתטחים על קברים, יאיר גרבוז תועד כשהוא קובע מזוזה בפתח ביתו כשכיפה לראשו. עם זאת, גרבוז הודיע כי הוא לא מתנצל על דבריו. בשיחה ל'חדשות 2' אמר: "תן לי את הכיכר ואני חוזר מילה במילה עוד פעם. לא אמרתי מזוזות בכיכר". צפו (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: ועד מתיישבי השומרון, מתוך חדשות 2)

לאחר הסערה הגדולה שעורר ערב הבחירות האחרונות כשתקף בכנס השמאל בכיכר רבין את "מנשקי הקמעות והמשתטחים על קברים", אמירה שיש רבים המייחסים לה חלק גדול בהפסד "המחנה הציוני" בבחירות, האמן יאיר גרבוז תועד כשהוא קובע מזוזה בפתח ביתו כשכיפה לראשו.

יאיר גרבוז. עורר סערה בכנס השמאל ערב הבחירות (צילום: משה שי, פלאש 90)

הנאום של גרבוז, שמוכר יותר כנאום "מנשקי המזוזות", זאת למרות שלא התייחס למזוזות, עורר אז הדים נרחבים וגרר ביקורת עזה כנגדו וכנגד אנשי השמאל. כאמור, כעת תועד גרבוז כשהוא קובע מזוזה בפתח ביתו. עם זאת, גרבוז הודיע כי הוא לא מתנצל על דבריו.

בדברים שאמר ל"חדשות 2", הצהיר גרבוז: "תן לי את הכיכר ואני חוזר מילה במילה עוד פעם. אני לא אמרתי גם מזוזות בכיכר, ככה שאין שום קשר. נושא המזוזה ואני - אין ביניהם שום קשר".

גרבוז הסביר על התמונה: "האנשים האלו (אנשי המועצה האזורית שומרון א.ר.) באו לדבר איתי על מה שבאמת אמרתי, לא על מה שנדמה שאמרתי. אירחתי אותם, הם הביאו מתנה וביקשו לתת לי מתנה. אני אדם נימוסי".

מירי רגב מגיבה לגרבוז, ערב הבחירות (מתוך פייסבוק)

כזכור, לאחר אמירה המקוממת של גרבוז הגיעה חברת הכנסת מירי רגב לקברו של התנא רבי שמעון בר יוחאי במירון והתייחסה לאמירה של האמן השמאלני יאיר גרבוז כנגד "משתטחי הקברים".

"פגשתי היום פרימיטיביים אשכנזים, ספרדים, חילוניים, דתיים, נשים וגברים שבאו להתפלל ולהשתטח על קברו של רבי שמעון בר יוחאי" כתבה רגב בעמוד הפייסבוק שלה.

"התפללנו כולנו גם למען אותם שמאלנים אליטיסטיים שבכל הזדמנות מנסים להשפיל אוכלוסיה שלמה בציבור שמחובר למסורת היהודית. וכמובן, איך לא, דרישת שלום חמה לגרבוז".

יהושוע סובול נגד "מנשקי המזוזות" (מתוך רשת ב'. צילום: Miriam Alster/Flash 90)

יממה בלבד לאחר דבריו של גרבוז, איש השמאל יהושוע סובול התראיין לרשת ב' ואמר כי מי שמנשק מזוזות הוא אדם טיפש והשווה לכאורה בין אנשי הימין למפלגה הנאצית.

"מי שמנשק מזוזות זה בעיה שלו ושל משפחתו, זה לא בעיה של ימין או שמאל. יש אנשים טיפשים בכל מיני מגזרים" אמר סובול.

"בנט הכריז על כך שמבטלים את רגש האשמה מעכשיו והאלה בחברה הישראלית. הוא לא הראשון לעשות זאת. ב-1993 כשהמפלגה הנציונאל סוצילאיסטית עלתה לשלטון בגרמניה אחד החוקים הראשונים היה ביטול האשמה הגרמנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר