המתנדב החרדי והערבי שהציל שומרים על קשר חם

צביקה פריימן, מתנדב ותיק במד"א ובהצלה גוש דן, נסע בכביש כשלפתע הבחין ברכב שנוסע באופן חריג. פריימן הצליח לעצור את הרכב ולהציל את הנהג שעבר אירוע לבבי (חרדים)

תאונה (אילוסטרציה: פלאש 90)

צביקה פריימן (35), מתנדב ותיק במד"א ובארגון הצלה גוש דן הצליח להציל נהג שעבר אירוע לבבי תוך כדי נסיעה. האירוע התרחש בשעת לילה מאוחרת בכביש מספר 1 כאשר פריימן נסע באזור והבחין ברכב שנוסע באיטיות בצד הכביש.

לדבריו, כאשר התקרב אל הרכב הבחין כי דלת הנהג פתוחה וכי הנהג אינו מגיב. פריימן סיפר על האירוע הדרמטי: "כשהתקרבתי עם המכונית שלי ראיתי שהוא יושב בעיניים פעורות והפנים שלו היו חסרות הבעה. הבנתי מיד שמדובר במקרה חירום".

פריימן סיפר על הניסיונות לעצור את הרכב: "בהתחלה ניסיתי להיצמד אליו עם הרכב שלי ולרוץ אחריו. בראש אני עושה חישוב שמרגע שהלב כושל יש בערך שש דקות עד שהוא מת. לא ידעתי כמה זמן הוא כבר נמצא במצב הזה".

לדבריו, "תוך כדי שאני רודף אחרי האוטו הוא התחיל לתפוס תאוצה. בשלב מסוים הבנתי שלא אוכל להשיג אותו, אז רצתי כמו מטורף בחזרה למכונית שלי. החניתי את הרכב על 2 הנתיבים הימניים וככה הצלחתי לבלום את המכונית שלו".

(אבי מועלם - mynet)
המתנדב והפצוע (צילום: אבי מועלם - mynet) לחצו על התמונה לקריאת הכתבה המלאה
הגדלה

המתנדב אבחן מיד כי הנהג לקה באירוע לבבי. "חיברתי לו מסכת חמצן. הבנתי שאני דקות מלהתחיל לבצע בו החייאה ומאוד לא רציתי להגיע למצב הזה. לבצע החייאה לבד זו משימה מאוד קשה. למזלי, הניידת הייתה במרחק יחסית קצר מאיתנו. כשהיא הגיעה היא פינתה את הנהג באופן מיידי לבית החולים".

פריימן הצליח לאתר את משפחתו של הנהג, שהתברר כי הם מצידם עשו מאמצים לאתרו. לפריימן התברר כי לאדם שהציל קוראים חוסאם מונאייר, בן 85 מלוד. "אם לא הייתי שם ברגע הזה הוא היה מת" אמר.

השניים נועדו לאחרונה לפגישה מרגשת. "לא כל אדם היה עושה את מה שצביקה עשה" אמר מונאייר. "לפעמים אתה נוסע בכביש ומבחין במכונית שאינה נוסעת כשורה. רוב האנשים היו מקללים את הנהג ולא מחפשים לראות אם הוא צריך עזרה. העובדה שמדובר ביהודי חרדי שעשה כזה חסד הופכת את הסיפור הזה אפילו לעוד יותר מרגש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר