נהגי חברת "קווים" חתמו על הסכם עבודה קיבוצי

אחרי שורת שביתות, ההנהלה והנהגים בחברת התחבורה הציבורית "קווים", חתמו על הסכם עבודה קיבוצי, שיעניק לעובדים שורת הטבות, קרן השתלמות, בונוסים ועוד (חדשות תחבורה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: חברת קווים)

אחרי לא מעט שביתות פתע בערים השונות בהם גם החרדיות, נהגי חברת קווים חתמו על הסכם קיבוצי עם הנהלת החברה. במסגרת ההסכם יושרו כל ההדורים ועתה מקווים כי השביתות לא ישובו.

במסגרת ההסכם, וכביטוי של הרצון המשותף של הנהלת החברה וועד העובדים להביא לשיפור במעמד הנהג בתחבורה הציבורית, ייהנו העובדים לראשונה מקרן השתלמות בהתאם לדרגות וותק ובתנאים הטובים בענף.

עוד בהסכם, עלייה של 30% בתשלום הבונוסים הניתנים לנהגים המציגים רמת בטיחות ושירות גבוהים, קרן רווחה לעובדים בניהול הוועד, וקרן לסיוע לעובדים שנקלעו למצוקה במימון ההנהלה.

ציון פת, מנכ"ל קווים אמר כי "ההסכם הקיבוצי מאפשר לחברת קווים ולעובדיה לפעול יחד ולהמשיך ולהוביל את התחבורה הציבורית בישראל. ההסכם עולה בקנה אחד עם חזון החברה ובמדיניותה לקידום מעמדו של הנהג תוך מתן דגש על בטיחות הנסיעה ושיפור השירות הניתן לנוסע. תנאי ההעסקה של נהגי החברה יהיו הטובים ביותר מקרב חברות התחבורה החדשות".

שי כהן, המזכיר הארגוני בכוח לעובדים שליווה את המו"מ אמר כי "העבודה המאורגנת בתחבורה הציבורית הייתה מזוהה עד לא מכבר עם חברות האוטובוסים הוותיקות. בשנה האחרונה אנו עד לתנופת התארגנות חשובה ומתבקשת גם בחברות התחבורה הציבורית החדשות".

"כפי שמעיד ההסכם הנחתם בקווים, מהלך כזה הכרחי לשיפור תנאי ההעסקה של הנהגים וחשוב לא פחות - לבטיחות ואיכות השירות לנוסעים. לא ניתן לדבר על שיפור התחבורה הציבורית בישראל ללא הבטחת פרנסה הוגנת לנהגים. בכוח לעובדים אנחנו גאים לייצג למעלה מ-2,500 נהגי תחבורה ציבורית וקוראים לנהגים בחברות נוספות להתאגד ולקחת חלק בשינוי", הוסיף.


"ההסכם מסמן מבחינתנו פתיחה של דף חדש ביחסי ההנהלה –עובדים ", מסביר ניסן נימני מראשי וועד העובדים, "אנו יוצאים לדרך חדשה, דרך של שיתוף פעולה לקידום מעמד נהג האוטובוס".

במסגרת ההסכם הקיבוצי מחויבים הצדדים לפעול להעלאת השכר השעתי במכרזי התחבורה הציבורית המתפרסמים על ידי משרד התחבורה בעשרות אחוזים במהלך השנה הנוכחית. במקביל מעניק ההסכם לעובדים תוספות שכר בהתאם לרמת הוותק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר