מחיר האסונות? מלזיה איירליינס הודיעה: "אנו בפשיטת רגל"

חברת התעופה של מלזיה שהתפרסמה בצמד האסונות המחרידים בשנה האחרונה, הודיעה כי היא נמצאת "בפשיטת רגל טכנית". לטענתה הקשיים החלו עוד לפני האסונות (חדשות עולם)

(צילום: Mehdi Nazarinia תחת רישיון גנו)

אחרי האסונות - מלזיה איירליינס פושטת רגל: חברת התעופה הרשמית של מלזיה - מליזיה איירליינס, שנחשבה עד לאחרונה כאחת מחברות התעופה הבטוחות והטובות בעולם, אך התפרסמה בשנה האחרונה בשל צמד אסונות התעופה הקשים ביותר שאירעו בשנים האחרונות, בהם קיפחו את חייהם 537 בני אדם, הודיעה הבוקר (שני) כי היא ניצבת בפני פשיטת רגל.

במסיבת עיתונאים שקיים המנכ"ל הנכנס של החברה, כריסטוף מולר, הוא הודיע כי בעקבות האסונות, ובעקבות העובדה כי החברה אבדה 2 מטוסים בשנה האחרונה, החברה מצויה כעת בפני "פשיטת רגל טכנית", בעקבות חובות הענק שנצברו בשנה האחרונה.

מולר ציין כי החברה עמדה בפני קשיים עוד לפני האסונות שפקדו את החברה בשנה החולפת, לאחר שהחברה רשמה ירידה משמעותית ברווחים, כשהמצב כמובן החמיר בהרבה לאחר האסונות. מולר הציג את תכניותיו לשיקום החברה מהמצב הקשה בו היא שרויה, שתכלול בין היתר קיצוץ בכשליש ממצבת כוח האדם של החברה.

כזכור, לפני למעלה משנה אבד הקשר עם טיסה MH370 של החברה, בעת שעשה את דרכו מקואלה לומפור בירת מלזיה לעבר בייג'ין בשעה שהיה מעל לאוקיינוס ההודי. המטוס נעלם מסיבה לא ברורה מעל מסכי המכ"ם. ולמרות המאמצים הכבירים למצוא את הריסותיו, עד היום לא נמצאו שרידי המטוס האבוד, כאמור, למרות המאמצים הבינלאומיים שהושקעו בחיפושים.

המטוס מסוג בואינג 777 נחשב לאחד הבטוחים והחדישים ביותר בעולם, ולפי הדיווחים הוא היה ברמת תחזוקה נאותה. היעלמות המטוס נחשבת עד היום כאחת התעלומות הגדולות בתחום התעופה האווירית, כשהחברה הכריזה כי 239 נוסיעיו ואנשי צוותו הוכרזו כהרוגים.

בתזמון מצמרר, שלשה חודשים לאחר היעלמות טיסה MH370, התרסק מטוס אחר של החברה מאותו הדגם בטיסה מספר MH17 של החברה, בעת שעשה את דרכו באמסטרדם בירת הולנד לעבר קואלה לומפור. המטוס התרסק לאחר שטיל קרקע - אוויר נורה לעברו על ידי בדלנים סורים שנלחמו באוקראינה, ומסיבה שטרם הובהרה ירו לעבר המטוס את הטיל בעת ששהה בגובה של כ-10 קילומטרים מעל פני הים.

בטיסה MH17 של החברה מצאו את מותם 298 נוסעים ואנשי צוות ממדינות שונות, ולמרות העובדה כי מדובר בתאונה שבוודאי איננה בשליטת החברה, הדבר גרם למשבר חמור ביותר לחברת התעופה המלזית, לאור סמיכות האירועים להתרסקות טיסה MH370.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר