עושה שלום

גבאו של האדמו"ר מבעלזא בדיון אצל הרבי ממחנובקא

הרב שמעון וואלף קליין, גבאו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא ומי שנחשב ליד ימינו של הרבי, הגיע יחד עם העסקן אהרן לוי המעורב אף הוא במאמצי השלום בין החצרות אל מעונו של כ"ק האדמו"ר ממחנובקא לדיון סגור בביתו • מדובר בצעד נוסף הנעשה במסגרת צעדי הפיוס בין חצרות בעלזא ומחנובקא (חדשות, חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המשב"ק בבני ברק, היום (צילום: באדיבות המצלם)

התקדמות נוספת במגעי הפיוס בין חצרות בעלזא ומחנובקא: לאחר סדרת הפגישות אמש בלונדון היום מתקיימת לה פגישה נוספת שנראית ככזו שמקרבת את מגעי הפיוס.

בשעה האחרונה (שני) הגיעו הרב שמעון וואלף קליין גבאו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא ומי שנחשב ליד ימינו של הרבי יחד עם העסקן אהרן לוי המעורב אף הוא במאמצי השלום בין החצרות אל מעונו של כ"ק האדמו"ר ממחנובקא לדיון סגור בביתו.

מדובר בצעד נוסף הנעשה במסגרת צעדי הפיוס בין הצדדים מה שיוביל להשתתפותו של הרבי ממחנובקא מחר בשמחת נישואי נכד כ"ק האדמו"ר מבעלזא ובהמשך אף להסכם שלום הדדי בין הצדדים.

אמש, הגיעו שני האדמו"רים בזה אחר זה לתפילת ליד שריד בית מקדשנו הכותל המערבי. תילה היה זה האדמו"ר ממחנובקא שהתפלל במקום כאשר כעבור שעה קלה הגיע האדמו"ר מבעלזא להתפלל גם הוא לקראת החתונה.

אמש נועד הגאון רבי פנחס פרידמן מקורבו והחברותא של כ"ק האדמו"ר מבעלזא המשמש גם כראש רשת הכוללים של החסידות עם המליארדר החסידי אליהו (אליש) אנגלנדר ברחוב Clapton Common בשכונת סטמפורד היל בלונדון.

הרב פרידמן נשלח על-ידי הרבי מבעלזא בנסיון להוביל לסגירת הדברים מה שיוביל לפיוס ההיסטורי ולסיום המחלוקת בת עשרות השנים בין החצרות.

כפי שדווח בהרחבה ב"כיכר השבת", מאמצי הפיוס להשכנת השלם בין חצר הקודש בעלזא לחצר הקודש מחנובקק, נערכים מאחורי ולפני הקלעים על מנת לגרום למפגש היסטורי בחתונה הגדולה בין כ"ק האדמו"רים מבעלזא וממחנובקא ולסיים בכך את הסאגה רבת השנים בין החצרות.

כזכור הפיוס החל בחג הפסח האחרון אז הגיעו נכדי הרבי מבעלזא לבקר את דודם האדמו"ר ממחנובקא ובהמשך הגיעו בני האדמו"ר ממחנובקא לביקור גומלין בבעלזא.

מאז התחממה האווירה כשהשיא היה בשבוע שעבר עת הגיע אב החתן בנו יחידו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא להזמין באופן אישי לשמחה את בן דודו האדמו"ר ממחנובקא.

כעת השאלה בשתי החצרות הינה האם אכן במחנובקא "ירימו את הכפפה" שהושטה לשלום והאדמו"ר יגיע להשתתף ביום שלישי בשמחת בית בעלזא מה שיחשב לצעד נדיר והיסטורי בעולם החסידות.

הסכסוך בין החצרות החל לפני שנים רבות זאת לאחר שקבוצת חסידים ש"מרדו" בהנהגתו וקבלת מרותו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא קיבלו על עצמם את עול הנהגתו של האדמו"ר ממחנובקה שהינו בעצמו נצר לשושלת המפוארת.

בהמשך אף ביקש הרבי ממחנובקא להיקרא הוא ומוסדותיו בשם "בעלזא מחנובקא" מה שהכעיס את עסקני האימפריה בירושלים שראו בכך השגת גבול וניסיון לדריסת רגל במה שאין מגיע להם.

הסכסוך הקשה ידע גם רגעים מביכים של אלימות בין הצדדים אולם בשנים האחרונות נחלש עוצמתו ובשני הצדדים ניסו להבליג.

עם השנים התאמץ כ"ק האדמו"ר מבעלזא ליזום מאמצי שלום בכדי לפתור את המשבר בין החסידויות אולם ללא הועיל.

דמות מפתח בסיפור הינו המיליארדר החסידי אליהו (אליש) אנגלנדר תושב שכונת סטמפורד היל בלונדון הנחשב ל"מורד" הרואה עצמו חסיד מובהק של אדמורי בית בעלזא והינו מגדולי התומכים של חסידות מחנובקא כשהשאלה כעת הינה האם ייתן "אור ירוק״" למאמצי הפיוס או לכל הפחות להרגעת הרוחות ומפלס המתח ההדדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר