יש הסכם: תמה שביתת הפרקליטים

בפרקליטות המדינה הגיע היום להסכם פשרה לסיום שביתת הפרקליטים שהחלה לפני ארבעה חודשים כמחאה נגד גוף ביקורת על הפרקליטות שעורר את זעמם של הפרקליטים. במסגרת ההסכם יוקפאו צעדי המחאה וגוף הביקורת ישהה את עבודתו (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית המשפט, ארכיון (צילום: גיל יוחנן)

בפרקליטות המדינה הגיע היום (שני) להסכם פשרה לסיום שביתת הפרקליטים שהחלה לפני ארבעה חודשים וזאת בשל מחאתם כנגד פעילותו של גוף הביקורת על הפרקליטות. ההסכמה הושגה במסגרת פשרה אליה הגיע שרת המשפטים איילת שקד יחד עם הפרקליטות והנהלת משרד המשפטים.

על פי ההצעה שעליה חתמו כל הצדדים, שופט בית המשפט העליון בדימוס, אליעזר גולדברג יעמוד בראש וועדה שתבחן את גוף הביקורת המדובר ואת טענות הפרקליטים שלפיהן אין מקום לביקורת נגדם. במהלך תקופה עבודת הוועדה הפרקליטות תקפיא את כל צעדי המחאה בהם נקטה בחודשים האחרונים ובמקביל גוף הביקורת על הפרקליטות יקפיא את עבודתו.

שרת המשפטים מסרה בתגובה: "אני סומכת את ידיי על השופט גולדברג, שיעבוד במרץ על מנת לגבש מתווה אשר יישקף את רצונות וצרכי הצדדים והאינטרס הציבורי באופן הנכון ביותר. לשופט גולדברג ניסיון רב בתחום, ואני בטוחה שיבחן לעומק את כל ההיבטים. לאחר סיום עבודתו, נשב לבחון את ההמלצות ונחליט על דרך פעולה עתידית. אני שמחה שיחד עם היועמ"ש הבאנו לסיום הסכסוך. האינטרס של כולנו היא כי הנציבות תהיה אפקטיבית".

במכתב לפרקליטים כתבה היום עו"ד לימור פלד, יו"ר ארגון הפרקליטים: "כפי שכתבנו בתחילת הדרך. לא יצאנו למאבק בלב קל. ידענו כי עומדים בפנינו קשיים רבים ובראשם שינוי תפישה בעייתית ובלתי נכונה שרווחה בציבור לפיה אין עלינו ביקורת וכי כל עניינו של המאבק הוא כביכול רצון להפוך לחסינים מביקורת".

"ידענו כי מדובר במנגנון נוסף לביקורת פרטנית שכבר הוקם במסגרת הנציבות החדשה, אך סברנו כי יהיה זה משגה כבד להנציח את המשמעויות הקשות ואת ההשלכות של הקמת מנגנון זה על עבודתנו ועל יכולתנו למלא את השליחות הציבורית שנטלנו על עצמנו. החשש הכבד מפגיעה בשמם הטוב של הפרקליטים וזכויות בסיסיות שנמנעו מאיתנו עמדו כל הזמן לנגד עינינו", כתבה פלד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר