ראשי הסיעות בפ"ת במכתב חריף

"משרד התחבורה שובר את הסטטוס קוו בנושא השבת"

ראשי הסיעות החרדיות והדתיות בפתח תקווה פנו לאחרונה במכתב חריף לשר התחבורה ישראל כץ: "אנו עדים לניסיונות מצד משרד התחבורה לשבור את הסטטוס קוו מתוך פגיעה בקדושת השבת". הנציגים ציינו רשימת דרישות שנועדה למנוע את המשך הפעלת התחבורה בשבת: "לא ניתן להישאר שאננים" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
שר התחבורה ישראל כץ. ייענה לדרישות? (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ראשי הסיעות החרדיות והדתיות בפתח תקווה פנו לאחרונה במכתב חריף לשר התחבורה ישראל כץ במחאה על הכרסום בשמירת הסטטוס קוו בפעילות תחבורת ציבורית בעיר בשבתות. הנציגים - אליהו ברוכי מיהדות התורה, אוריאל בוסו מש"ס ואיציק דעי מהבית היהודי - הביעו תקווה בפנייתם לשר כי "נוכח הכאב והמחאה הנחרצת, תפעיל מיידית את מלוא סמכותך לתיקון המעוות, בעירנו פתח-תקוה וביתר ערי הארץ".

בשיחה הערב עם "כיכר השבת" אמר ברוכי כי "השמירה על הסטטוס קוו הינה אינטרס של כל הגורמים, היה ניסיון לפרוץ את חומת השבת כשבועיים לפני הבחירות לכנסת ובס"ד ובעזרת הח"כים של יהדות התורה הדבר בוטל, שוחחתי עם ח"כ הרב גפני והוא הבטיח להיאבק על שמירת חומת השבת".

"במאבק הנוכחי גייסתי את חברי לספסל המועצה הרב בוסו - ש"ס, ואיציק דיעי - הבית היהודי, והם הבטיחו לגייס את הח"כים שלהם בכנסת ע"מ שהם יפעלו לחיזוק חומת השבת ושמירת הסטטוס קוו בעיר כמקודם".

"ניסיון לשבור את הסטטוס קוו מצד משרד התחבורה"

"בפתח תקווה פעלו במשך שנים קווי התחבורה הציבורית על פי הסטטוס קוו בנוגע לשמירת השבת" כותבים הנציגים לשר ומספרים כי למעט קווים בודדים שהורשו לצאת לפנות ערב בתקופת שבתות הקיץ בהן השבת יוצאת בשעה מאוחרת - יתר הקווים הושבתו.

"בשנים האחרונות ובתקופה האחרונה בפרט, אנו עדים לניסיונות מצד משרד התחבורה לשבור את הסטטוס קוו מתוך פגיעה בקדושת השבת" נאמר במכתב שמתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת".

הנציגים מפרטים בין היתר את ההיתר לקו 25 של חברת קווים לפעול כבר מהשעה 18:00 בערב - קודם צאת השבת, ניסיון להפעיל את קו 5 כבר משעות הבוקר של יום שבת וכן מדווחים על נהגים שיוצאים לדרכם בסמוך לצאת השבת תוך גרימת חילול שבת.

(סריקה)
(סריקה)

רשימת הדרישות של ראשי הסיעות מהשר:

לבטל מיידית את ההיתר לקווים 25 ו-185 לפעול בשבת, להתאים את זמני הנסיעות ביתר הקווים שלא מורשים לפעול בשבת - כך שייצאו רק חצי שעה לאחר צאת השבת, לתכנן את זמני הנסיעות בכל הקווים כך שבימי שישי הם יגיעו לתחנה האחרונה חצי שעה לפני כניסת השבת, להפחית את תדירות הקווים לאריאל וממנה כפי שהיה קיים בשנות התשעים וכן להתחייב לא לתת היתר לכל קו לנסוע בעיר ללא אישור של מועצת העיר.

הנציגים הוסיפו כי: "שמירת השבת הייתה ותמשיך להיות יקרה עד מאוד ללבם של שומרי תורה ומצוות ושל שאינם כאלה גם יחד. לא ניתן להישאר שאננים נוכח המצב. אנו פונים ומבקשים מכבוד השר - אנא היה קשוב לכאב הגדול מול פריצת חומות השבת ופעל בנחרצות לתיקון".

אוריאל בוסו, החתום גם הוא על המכתב אמר ל"כיכר השבת": "כשאנחנו רואים זליגה של קווים לתוך קדושת השבת בעיקר ביציאת השבת במרכז העיר אנחנו מבינים שמדובר בהפרה של הסטטוס קוו עם כל המשתמע. ואיננו יכולים להרשות לעצמינו הפרה כזו ובפרט בקו 1 המרכזי שחוצה את כל גוש דן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר