סגן הרמטכ"ל: "מצבנו בחזית הצפונית טוב מתמיד"

סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נווה, נאם באוניברסיטת תל אביב והתייחס לחזית הצפונית. לדבריו, העובדה שחיזבאללה מסובך בלחימה נגד המורדים בסוריה טובה לנו (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש90)

סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, התייחס בנאומו באוניברסיטת תל אביב, במלאות 30 שנה להיערכות כוחות צה"ל ברצועת עזה בלבנון, למתרחש בגבול הצפוני ואמר כי מצבנו טוב מאי פעם בזירה הצפונית.

בפתח דבריו, אמר סגן הרמטכ"ל כי המצב שבו חיזבאללה נאבק בסוריה - טוב לישראל: "מבחינה אסטרטגית, המצב היום, שעדיין מגלם בתוכו לא מעט סיכונים, הוא מצב שנוח לישראל כי חיזבאללה משקיע אלפי לוחמים בסוריה והצבא הסורי חדל דה-פקטו מלהתקיים".

הוא חידד את דבריו ואמר כי "מבחינה אסטרטגית מצבנו טוב מאי פעם בזירה הצפונית. זה היה נחמד אם המצב היה יציב, וזו בעיה שהוא לא יציב".

עוד אמר האלוף גולן: "תמיד חשבנו על לבנון ועל סוריה כשתי חזיתות נפרדות עם יחסי גומלין בניהם, מצד אחד, מדובר במרחב עם ריבונות מוגבלת שמקיימת נגדנו טרור בעוצמה שמשתנה לאורך השנים, ומצד שני משטרו של אסד הבן ששומרים איתנו על גבול שקט שמאפשר חיים סבירים ברמת הגולן".

באשר למוכנות חיזבאללה נגד ישראל אמר סגן הרמטכ"ל כי הם מוכנים טוב יותר. "המציאות היום שונה באופן דרמטי. היום יותר מבעבר אנחנו רואים זירה צפונית אחת, שבה חיזבאללה ערוך ופועל נגדנו בעיקר בגבול לבנון אך פעיל גם בסוריה. ההתלכדות של שתי החזיתות מובהקת יותר מבעבר".

"למרות עיסוקיו הרבים בסוריה, יש לחיזבאללה כושר איום על מרכזי אוכלוסין בישראל שללא ספק מטריד ומחייב את הצבא להיערך בהתאם", אמר.

הוא הוסיף: "במרחב סוריה ולבנון יש ג'יהאד עולמי שלא פועל נגדנו, והם עסוקים בלוחמה נגד כוחות אסד, חיזבאללה והאיראנים. היום לא צריך לעשות דבר נגדם ולא צריך להיות מעורבים, אבל אי אפשר להתעלם מפוטנציאל עתידי מטריד שמחייב מעקב מודיעיני הדוק כדי להבין אם עדיין עיסוקם של המורדים בסוריה הוא רק נגד כוחות אסד ושותפיו, או שיש החלטה לפעול גם נגד ישראל משטח לבנון או מסוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר