אהוד ברק מודאג מהחזית הצפונית

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, נאם בכנס לרגל 30 שנה להיערכות צה"ל בעזה באוניברסיטת תל אביב, והביע פסימיות לגבי התפתחויות בחזית הצפונית (ביטחון וצבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Roni Schutzer - פלאש90)

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק התייחס השבוע, למתרחש בגבול הצפוני ונשמע פסימי לגבי מוכנות ישראל בהתמודדות עם כמות ואיכות הטילים של ארגון הטרור חיזבאללה.

בנאומו באוניברסיטת תל אביב במלאות 30 שנה להיערכות כוחות צה"ל ברצועת עזה בלבנון, אמר אהוד ברק כי "מעולם לא התמודדנו עם 100 אלף רקטות ועוד לא התחלנו להתמודד עם עניין הדיוק שלהן".

הוא הוסיף עוד כי בעניין חיזבאללה, "ההתנהגות שלנו תורמת וצריך לקחת הכל בחשבון. המציאות היא לא דטרמיניסטית. גם ההחלטות שלנו משפיעות. היריב שלנו הוא רציני, אין לנו מקום לשביעות רצון בשום חזית. אסור לנו להיות מרוצים ולהניח כמובנת מאליה את עליונותנו, שכביכול נתונה מהשמיים. העליונות היא תוצאה של עבודה רצינית. עוד לא התמודדנו באמת עם 100 אלף רקטות, ועוד לא התחלנו להתמודד עם עניין הדיוק שלהן. כשהרקטות מדויקות, זה לא יותר מאותו דבר. זה דבר אחר לחלוטין".

"למדינה אין ברירה, אלא להסיק מסקנות. אי-אפשר להתמודד עם האתגר הזה על ידי פריסת כוחות בכל המקומות, שמהם אפשר לירות טילים. 'כיפת ברזל' ו'שרביט קסמים' הם פרויקטים יקרים מאד וארוכי-טווח", אמר והוסיף כי "אין שיעור לערך של הבטחת הביטחון ואין שיעור לטלטלה שיכולה לקרות כאשר יתברר שלא נערכנו ולא הבנו את הדחיפות של האתגרים, כמו את הצורך לתרגם חשיבה בהירה למסקנות, ונמצא את עצמנו הולכים שלא בנינוחות למקלטים כמו שהיה ב'צוק איתן'".

עוד הוסיף כי "את הדברים האלה צריך לעשות במהירות עכשיו, ולא לחכות. רק צה"ל חזק יבטיח את הביטחון הפיזי של מדינת ישראל. כמו שכלכלה חזקה, חברה חזקה ויחסים נכונים עם ארצות הברית יבטיחו את יתר הממדים של הביטחון. צריך לשלב בין צעדים עם אופי מדיני לצעדים עם אופי צבאי. לכל הדברים האלה דרושה מנהיגות חדה ובהירה, שלא חוששת להסתכל למציאות בעיניים ולזהות מה צריך לעשות. אחר כך ללכת ופשוט לעשות את זה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר