פניה לאיילת שקד: מנעי עסקה עם רוצח ינון לבנון

בני משפחתו של ינון לבנון הי"ד, שנרצח על ידי מבריח שבח"ים שביצע עבירת תנועה, פנו לשרת המשפטים איילת שקד וביקשו ממנה למנוע את עסקת הטיעון המקלה עימו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

יממה לפני הצגת עסקת הטיעון עם רוצח בנם, בני משפחתו של ינון לבנון הי"ד פנו לשרת המשפטים איילת שקד, בבקשה שתמנע את עסקת הטיעון המקלה.

ינון, תושב סוסיא, בן 28 במותו, נהרג לפני כשנתיים לאחר שרכב מבריחי שב"חים עקף עשרה רכבים בקו לבן, התחמק מניידת משטרה ופגע ברכבו.

"היום יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע על עסקת טיעון מבישה בה המדינה מבקשת לתת לרוצח שלוש וחצי שנות מאסר ופיצוי כספי", כתבו בני משפחת לבנון לשקד. "מדובר בעונש קל, והדעת אינה סובלת זלזול כזה בחיי אדם ורמיסת החוק בידיים. אנו דורשים כי עמדת המדינה בתיק זה הן בסעיפי כתב האישום והן בענישה תהלום את עובדות המקרה".

"דמו של ינון זועק", הוסיפו. "לא יתכן כי רוצח אשר נהג בפרעות תוך כדי ביצוע עבירה, נמלט ממשטרה וגרם לתאונה טראגית ייצא בעונש כה מקל. כשרת המשפטים אשר ממונה על מערכת המשפט והפרקליטות בישראל נבקשך להתערב באופן מידי ולא לאפשר לעוול זה לקרות. אנא השתמשי בסמכותך להנחות ולקבוע את מדיניות התביעה והפרקליטות ועשי עמנו ועם ינון מעט צדק".

היום (שלישי), צפויים בני משפחת לבנון להתייצב בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בכדי למחות על עסקת הטיעון עם רוצח בנם.

אמש פנה לפרקליטות עו"ד עדי קידר המייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו ודרש לבטל את עסקת הטיעון. עו"ד קידר תמה מדוע הפרקליטות לא האשימה את מבריח השב"חים הבדואי בעבירות רצח וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, והסתפקה בעבירות קלות יותר ובסופו של דבר בעסקת טיעון מקלה במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר