הבושה: נציגינו בכנסת שתקו על הפגיעה בזהות היהודית בצבא / משמר הכנסת

השבוע נבהלו בצה"ל, מסערה בתקשורת התל אביבית, על עונש לחייל לא יהודי שאכל בשר חזיר. כאדם חרדי, הייתי בטוח שבזה אחר זה יצעדו נציגינו בכנסת כדי לזעוק. וראו איזה שקט. אף לא אחד משלושה עשר השלוחים שלנו שם, אף אחד לא עשה זאת • פרק שלישי של "משמר הכנסת" - המדור שלא עושה הנחות לפוליטיקאים (פוליטי)

משמר הכנסת | כיכר השבת |
ח"כים חרדים במליאה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

השבוע נבהלו בצה"ל (הצבא שרוצה לראות חרדים בירוק), מסערה בתקשורת התל אביבית, על עונש לחייל לא יהודי שאכל בשר חזיר (יהודי לא אוכל חזיר) בחדר האוכל הצבאי. נבהלו, והודיעו שהיה זה משגה להטיל עונש, וביטלו אותו.

כאדם חרדי, הייתי בטוח שבזה אחר זה יצעדו נציגינו בכנסת כדי לזעוק (לא על החשמל בקבר רחל לכולל של בן המשפחה) על הפגיעה הקשה בכשרות ובזהות היהודית בצבא, צבא ששנים רבות שימש ככור היתוך הפלדה היהודית השורשית לטובת הישראלי החדש הבועט בכל מסורת, כור שהתפוצץ להם בפנים ככל שחלף הזמן.

וראו איזה שקט. אף לא אחד משלושה עשר השלוחים שלנו שם, אף אחד לא עשה זאת. אף אחד מהם לא זכר את אגרת השליחות של מאיר פרוש מלפני שתים עשרה שנה.

אני בטוח שאם הוא לא היה סגן שר, הוא היה זועק "צה"ל - חזיר". הוא היה עושה זאת רק כדי לזעזע את אמות הסיפים.

לפני תריסר שנים נעמד ח"כ פרוש ליד אחד מארבעת המיקרופונים בירכתי המליאה (הקיימים עד היום) כדי להגיב על אמירה של מישאל חשין (ירושלמי ג'ינג'י שהצליח להגיע לתפקיד שופט בג"ץ) אודות הצורך לאפשר מכירת בשר חזיר בערים מסויימות.

השופט חשין - חזיר. אמר פרוש. השופט מישאל חשין - חזיר. חזר פרוש על דבריו פעם נוספת.

- הפרקים הקודמים:

הדמוקרט ראובן ריבלין (זה מבית הנשיא - לא של רביץ) הזדעזע, חזור בך מאמירה זו אמר הירושלמי ריבלין לירושלמי פרוש שפגע בירושלמי חשין, ומשהוא לא חזר, הורה היו"ר ריבלין להוציא את פרוש מהמליאה. ריבלין גם הגיש תלונה לוועדת האתיקה שהטילה על פרוש נזיפה.

בדיון בוועדה טען פרוש את הדברים הבאים. "נשלחתי לפה, כדי שאם יש רמיסה בתורה וחותכים חלקים מתורת ישראל, אומר את הדברים האלה. מישהו מהרחוב לא יכול לומר ביטוי שיכול לזעזע (כי אין לו חסינות), אני נמצא בכנסת והשתמשתי באפשרויות שיש לי כדי לבטא זעזוע".

והשאלה נשאלת - הזעקה נזעקת. איפה פרוש? איפה ליצמן? איפה דרעי, אזולאי, נהרי, ואיציק כהן? מדוע לא נשמע קולם בממשלה, בתקשורת, בכנסת? איפה גפני ומקלב? איפה וקנין ומרגי? מדוע לא נשמעה זעקתם? (רק לחשוב שאם רביץ האבא (לא הבן) היה היום, האחרים היו רצים לזעוק). אייכלר בטח היה עסוק בנין הראשון שלו, בחתונה של נכד אדמו"רו, ובשלום הכלל חסידי, אבל גם את מוזס לא שמענו. איפה הבית היהודי, איפה חובשי הכיפה ושומרי המסורת בליכוד. מדוע לא נשמע קולם.

ואם לא די באותה בושה ובאותה כלימה. שמענו גם שמענו - שניים שהם ודאי בבחינת תינוקות שנשבו. חברי הכנסת יואל רזבוזוב מיש עתיד וסופה לנדבר מישראל ביתנו. אותם שמענו זועקים נגד החדירה לסנדויץ של חייל בודד שמבחינתם עשה מעשה גדול בבואו להתנדב לצבא היהודי במדינת ישראל, אבל רוצה לאכול חזיר, מי אתם שתפריעו לו, זעקו השניים בקול ניחר.

תסתכלו לאן אנחנו הגענו, זעמה לנדבר. "הצבא של מדינת ישראל? לתת עונש לחייל שהביא סנדוויץ' לצבא? מה קרה כאן, במדינת ישראל? יש ציבור שלם שבוחר - במקום להגיע ולשרת, או להיות כאן ולשרת בצבא, הם בוחרים להתפלל".

ואף לא אחד מהחרדים, אף לא אחד מחובשי הכיפה - כולל אלה המתפללים כל יום בבית כנסת של הכנסת, אף לא אחד הגיב.

מפני מה איסור החזיר הוא כה חמור? כי הוא פושט טלפיו לומר "כשר אני"...

נקודת אור? גם רזבוזוב וגם לנדבר דיברו על סנדויץ לא כשר, לא דיברו על בשר חזיר. כמו בגלי צה"ל. דיברו על עונש לחייל שאכל סנדויץ לא כשר. לא אומרים כנראה את המילה חזיר. אולי מתרגלים שם לימים בהם עוד כמה חולצות לבנות ישבו ליד המיקרופון....

הערה כללית. טור זה נועד אך ורק לביקורת על המחדלים. על המעשים לא מגיעה להם תודה. הם נשלחו כדי לעשות. וזה מעבר לעובדה שיש מספיק כותבים מטעם ובלי טעם, ההופכים חצאי אמיתות לאמיתות פלוס פלוס, חלק עושים זאת בגלל הפלוס.... שיהיה להם לבריאות.

'משמר הכנסת' הוא טור המתפרסם מידי שבוע ב"כיכר השבת" ועוקב אחר פעילות הפוליטיקאים ונאמנותם לבוחרים. בשל הרצון לאפשר לכותב לפרסם את הדברים בלא שיהיה נתון למסע לחצים, שמו אינו מופיע. הדברים הנכתבים הינם על דעת הכותב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר