אליעזר ראוכברגר: "לאשר הנחה בארנונה לארגונים חברתיים"

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר פנה למנכ"ל משרד הפנים בבקשה שיאשר לעירייה להעניק הנחה בתשלום ארנונה לארגונים חברתיים (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אליעזר ראוכברגר (צילום: שלומי כהן)

עיריית ירושלים והעומד בראשה, ניר ברקת, משכנעים חברות וארגונים להעתיק את משכנם לעיר הבירה, אולם מתברר כי למרות זאת, ישנם ארגוני חסד רבים המשלמים ארנונה לעירייה ולא מקבלים הנחה. בכדי לשים לכך סוף, פנה יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירייה, אליעזר ראוכברגר, למנכ"ל משרד הפנים, ד"ר שוקי עמרני, בבקשה לפעול לשינוי הקריטריונים כך שיתאפשר להעניק הנחה בארנונה לגופים וארגונים ארציים כמו ארגון זק"א ולעמותות וגופים חברתיים נוספים, באמצעות התמיכות של העירייה.

הפניה באה לאחר שבישיבה האחרונה של ועדת התמיכות העירונית, התברר כי ועדת התמיכות המקצועית לא אישרה מתן הנחה בארנונה לזק"א, למועצה הלאומית לשלום הילד ולעוד ארגוני חסד וגופים וולונטריים רבים הפועלים בהתנדבות ובתחומים שונים ומגוונים למען הציבור ללא כוונת רווח, זאת בטענה שרוב פעילותם אינה עבור תושבי ירושלים, והסמכות של העירייה להעניק הנחה בארנונה כתמיכה, היא רק אם רוב הפעילות של הארגון היא עבור תושבי העיר.

בישיבה טענו נציגי "יהדות התורה" בוועדה, מ"מ יו"ר הוועדה שלמה רוזנשטיין, חבר המועצה אליעזר ראוכברגר וסגן ראש העיר ישראל קלרמן, כי לא יעלה על הדעת שארגונים שהמשרד הראשי שלהם בירושלים, שהם מעסיקים עובדים רבים תושבי ירושלים ופועלים רבות למען תושבי העיר, והעירייה במקרה זה אינה יכולה להעניק להם הנחה בארנונה. "זהו אבסורד שאין כמותו ועוול לארגונים הללו", אמרו.

ואולם, למרות הטענות הללו התעקשו הגורמים המקצועיים בעירייה שאין ביכולתם לאשר הנחה בארנונה לכל אותם עשרות גופים וארגונים חשובים, והפנו את חברי מועצת העיר למשרד הפנים אשר קובע את הקריטריונים למתן הנחות.

בעקבות כך פנה יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירייה, אליעזר ראוכברגר, במכתב למנכ"ל משרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני, וכתב כי המצב לפיו העירייה איננה רשאית להעניק הנחה בארנונה לארגונים אלו הוא "מעוות ביותר. היעלה על הדעת שארגון כמו זק"א, שתרומתו לתושבי ירושלים לא תסולא בפז, וכל ירושלמי מכיר ומודע לתרומה העצומה של מתנדבי הארגון לעיר ולתושביה בגל הפיגועים שהיה בעבר ובכל פיגוע או אירוע טרור שמתרחש כיום, לא יוכל לקבל הנחה בארנונה כתמיכה מהעיריה? או המועצה הלאומית לשלום הילד, וכן כל הארגונים הארציים שהמשרד הראשי שלהם נמצא בירושלים, כאשר ברור ומובן שזה אינטרס מובהק וכבוד לירושלים שגופים וארגונים אלו בוחרים לקבוע את משרדם הראשי בעיר".

הוא הוסיף וציין, כי האפשרות לפנות בעניין הבקשה למתן הנחה למשרד הפנים אינה ידועה לעמותות וגופים רבים, וחלק גם טוענים שפנו למשרד אך המשרד שלח אותם לעירייה, והעירייה טוענת שאין לה סמכות, וכך בעצם קופחו ונפלו בין הכיסאות.

לאור זאת סיכם ראוכברגר את מכתבו: "אבקשך לפעול על פי סמכותך לשינוי הקריטריונים, כך שיתאפשר לעירית ירושלים לאשר הנחה בארנונה כתמיכה לכל גוף זכאי, גם כאשר רוב פעילותו איננה עבור תושבי ירושלים, ובלבד שהמשרד הראשי של הארגון המדובר הינו בירושלים. זאת לטובת תושבי ירושלים וכל הארגונים והגופים הוולונטריים הפועלים בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר