האתיופים מאיימים לחדש את ההפגנות; המשטרה: תישאו באחריות

במחוז תל אביב במשטרה מנסים למנוע מיוצאי העדה האתיופית להפגין בעיר. בהקלטה שפורסמה נשמע שוטר אומר לאחת המפגינות: "אתם תישאו באחריות פלילית" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האתיופים חוסמים את נתיבי איילון בהפגנה הקודמת (צילום: Ben Kelmer/FLASH90)

במשטרת מחוז תל אביב עושים כל שביכולתם כדי שהמראות מהפגנת בני העדה האתיופית לפני מספר שבועות לא יחזרו על עצמם. מאמציהם, כך מתברר היום, מלוות באיומים מרומזים כלפי המפגינים וכלפי המארגנים.

האיומים הגיעו בעקבות ההפגנה שצפויה להתקיים היום (רביעי) במרכז תל אביב ולטענת המשטרה אינה באישור. קצין אג"ם ממחוז תל אביב שוחח עם ענבל בוגלה - אחת המפגינות, והזהיר אותה שלא להשתתף בהפגנה אלא אם כן תגיש בקשה מסודרת ותקבל אישור.

בהקלטה שפורסמה בחדשות 2 Online נשמע הקצין אומר: "אנחנו מן הסתם עוקבים אחרי כל ההתנהלות שלכם. אני שואל עוד פעם אם אתם רוצים להגיש בקשה מסודרת, כי במידה ולא ואתם תגיעו זו הפגנה לא חוקית אתם תישאו באחריות פלילית". המפגינה תהתה "מי יישא באחריות פלילית, עדה שלמה?".

הקצין הבהיר כי מי שאחראי למעשים הפליליים הם המארגנים ובוגלה השיבה כי היא אינה אחראית להפגנה וכי מדובר בהפגנה ספונטנית של בני העדה האתיופית: "עדה שכואב לה מהבטחות, יש עדה שלמה שמפרסמת בפייסבוק בגלל עוול של 30 שנה".

"בשורה התחתונה מי שמבין המובילים זו את ואת תשאי באחריות פלילית, כרגע אתם אמורים להגיע מחר בלי אישור ולבצע הפגנה לא חוקית", השיב הקצין שסירב להתרשם מדבריה.

"אני לא יודעת למה אני צריכה אישור להגיע לעזריאלי ולהגיד שכואב לי ונמאס לי, זו זכותי המלאה", השיבה לקצין שהגיב "אני מודיע לך שבמידה ויהיו שם הפרות סדר וירדו לכביש אתם תישאו באחריות הפלילית – כל המארגנים שאת ביניהם".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "כפי שאפשרנו בשבועות האחרונים קיומן של מחאות, אנו עומדים כעת לפני מחאה נוספת. למרות שטרם הוגשה בקשה לקיומה, הנחה מפקד מרחב ירקון לקיים דו שיח עם מארגניה ולציין באוזניהם על האפשרויות שעלולות להתרחש מקיומה של מחאה בלתי חוקית כדוגמת הפרות סדר פגיעה בסדר הציבורי, וחסימת צירי תנועה מרכזיים".

"אנו מבקשים להדגיש כי מטרת הגשת הבקשה נועדה לשמירת שלום הציבור וביטחונו האישי. חשוב לזכור כי תפקידה של המשטרה לאזן בין הזכות להפגין לבין הפגיעה באינטרסים הנוגעים לשמירה על שלום הציבור. מהידוע לנו עד עתה, בכוונת המפגינים להפר את הסדר, ליידות אבנים ולהתעמת עם השוטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר