האסון בחוף • מתנדב משחזר

עקיבא טבע, חבריו גילו את היעלמותו כשעלו לאוטובוס

עקיבא שחר ז"ל, בחור הישיבה בן ה-17 שטבע למוות בחוף הים הנפרד באשדוד, הגיע למקום בטיול מאורגן של ישיבתו. "רק כשהבחורים עלו לאוטובוס הם הבינו שחסר להם מישהו. לא היה מציל בחוף כשאנחנו הגענו" משחזר יוסי צמח, מתנדב זק"א בשיחה עם "כיכר השבת". אסון טביעה שני בתוך פחות משבוע (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חילוץ עקיבא שחר ז"ל מהחוף, הערב (צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24" ואהרון סיימון)

הטרגדיה בחוף הים באשדוד: עקיבא שחר, תלמיד הישיבה בן ה-17 שטבע אחר הצהריים (רביעי) למוות בחוף הים הנפרד באשדוד, הגיע למקום יחד עם חבריו לישיבה בטיול מאורגן. חבריו הבחינו בהיעדרו רק לאחר שעלו לאוטובוס. כך מספר יוסי צמח, מתנדב בארגון זק"א, בשיחה עם "כיכר השבת".

חילוץ גופתו של תלמיד הישיבה מהמים (צילום: אהרון סיימון)

מדבריו של צמח מתברר כי ככל הנראה לא היה במקום מציל. "סמוך לשעה 19:15 קיבלנו במוקד זק"א דיווח על בחור ישיבה שנעלם בחוף הנפרד באשדוד" מספר צמח. "הגענו למקום יחד עם מפקד זק"א באשדוד אבי דרעי, לאחר כמה דקות של חיפוש במים נמצא הבחור כשהוא ללא רוח חיים. משינו אותו לחוף והתחלנו בביצוע פעולות החייאה מצילות חיים. כמו שידוע, הסוף הטראגי של עוד בחור ישיבה שלצערנו טרום-בין הזמנים, זה כבר אסון שני בתוך פחות משבוע וחצי".

בנוגע לאי-הימצאותו של מציל במקום אמר צמח: "המציל לא היה במקום. אני רוצה להגיד בזהירות, אני לא יודע בדיוק את הפרטים - האם הם יצאו לפני שהמציל הלך או אחרי שהמציל הלך - את זה אני לא יכול להגיד בוודאות כי לא הייתי באותו זמן במקום, אבל כשאנחנו הגענו בשעה 19:15 לא היה במקום מציל".

זירת הטביעה, הערב באשדוד (צילום: דוברות מד"א)

בנוסף, על פי עדותו של צמח, חבריו של התלמיד גילו שהוא נעלם רק כאשר הם כבר יצאו מהחוף ועלו בחזרה על האוטובוס: "לפי מה שסיפרו לנו החברים, הם הגיעו באוטובוס מאורגן של הישיבה מירושלים, הם יצאו לאשדוד לחוף לנפוש ולהתרענן ולמעשה רק כשהם חזרו לאוטובוס הם הבינו שחסר להם בחור ואז התפתח כל המקרה".

"אני לא יודע להגיד בדיוק איך הוא טבע כי לא הייתי במקום, אבל אנחנו הוצאנו אותו עם חסקה שהייתה בקרבת מקום בסיוע של מתנדבי זק"א. צוות מיוחד של זק"א-ירושלים, יחד עם המשטרה יצאו לעדכן את המשפחה".

(צילום: אהרון סיימון)
(צילום: אהרון סיימון)

האירוע הקשה מגיע כשבוע בלבד לאחר שתלמיד הישיבה שלום מורי ז"ל מירושלים, בנו של הרב ינון מורי משגיח בישיבת "אור החיים", טבע במאגר המים בבית זית. בריכת המים המדוברת יודעת אסונות, כאשר רק לפני שנה יונתן מלר, תלמיד ישיבת חברון גבעת מרדכי, נכנס לבריכה וטבע למוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר