מה גרם לסכסוך הקשה בין בעלזא ומחנובקא? צפו

לפני כ-22 שנה פרץ הסכסוך החריף בין חצרות בעלזא ומחנובקא הצעירה ועם הזמן הוא הפך אף לאלים. מהקרע ועד ללחיצת היד ההיסטורית של שני המנהיגים - כתב "כיכר השבת" ישראל כהן מסביר (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(תמונה ראשית: ארכיון, שלומי כהן - כיכר השבת)

הסכסוך בין החצרות החל לפני שנים רבות, זאת לאחר שקבוצת חסידים ש"מרדו" בהנהגתו וקבלת מרותו של מרן האדמו"ר מבעלזא קיבלו על עצמם את עול הנהגתו של האדמו"ר ממחנובקא, שהינו בעצמו נצר לשושלת המפוארת. החסידים אף כינו את עצמם כ"אלו השומרים באמת על המורשת המקורית של בעלזא ללא כל שינוי".

בהמשך, אף ביקש הרבי ממחנובקא להיקרא הוא ומוסדותיו בשם "בעלזא-מחנובקא", מה שהכעיס את עסקני האימפריה בירושלים שראו בכך השגת גבול ונסיון לדריסת רגל במה שאין מגיע להם. הסכסוך הקשה ידע גם רגעים מביכים של אלימות בין הצדדים אולם בשנים האחרונות נחלשה עוצמתו ובשני הצדדים ניסו להבליג ולהמשיך בשיגרה.

האדמו"רים ממחנובקא ובעלזא יחד, לפני שנים

עם השנים התאמצו בשני הצדדים ליזום מאמצי שלום, בכדי לפתור את המשבר בין החסידויות - אולם ללא הועיל.

דמות מפתח בסיפור הינו המיליארדר החסידי אליהו (אליש) אנגלנדר, תושב שכונת סטמפורד היל בלונדון הנחשב ל"מורד" הרואה עצמו חסיד מובהק של אדמו"רי בית בעלזא והינו מגדולי התומכים של חסידות מחנובקא. השאלה כעת הינה האם ייתן "אור ירוק" למאמצי הפיוס או לכל הפחות להרגעת הרוחות ומפלס המתח ההדדי.

האדמו"רים מבעלזא ומחנובקא יחד, אמש

כחלק ממאמצי הפיוס הגיעו נכדי הרבי מבעלזא בחג הפסח לבקר את בן דודם האדמו"ר ממחנובקא ובהמשך הגיעו בני האדמו"ר ממחנובקא לביקור גומלין בבעלזא. מאז התחממה האווירה והשיא היה בשבוע שעבר, עת הגיע אב החתן ובנו יחידו של כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא להזמין באופן אישי לשמחה את בן דודו האדמו"ר ממחנובקא, עד שאמש נרשמה לחיצת היד ההיסטורית בין האדמו"רים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר