הירי חזר

רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור עוטף עזה

כשבוע וחצי בלבד לאחר שנורתה רקטה מעזה לעבר אשדוד, נשמעו אזעקות צבע אדום באזור הדרום ולפחות שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור עוטף עזה, בחסדי שמיים אין נפגעים. כיממה קודם הירי איימו תומכי דאעש ברצועה כי אם חמאס לא יפסיק את המעצרים נגד אנשיהם - הם יבצעו ירי (חדשות, ביטחון)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: Nati Shohat/Flash90)

האם הדרום בדרך לסבב לחימה נוסף? כשבוע וחצי בלבד לאחר שנורתה רקטה מכיוון רצועת עזה לעבר אשדוד, בדקות האחרונות (רביעי) נשמעו מספר אזעקות צבע אדום באזור הדרום ועוטף עזה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

מעט לפני השעה 23:00 נשמעו אזעקות ביישובי המועצה האזורית שדות נגב, והתושבים דיווחו ששמעו הדי פיצוצים. דקות ספורות לאחר מכן נשמעה אזעקה גם בנתיבות וגם באזור אשקלון. כוחות הביטחון החלו בסריקות לאיתור נפילות.

מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים מכיוון רצועת עזה לעבר שטח ישראל וכעת נערכות סריקות נרחבות לאיתור הנפילות.

על פי חלק מההערכות, הירי מגיע ככל הנראה בעקבות עימות פנימי בין ארגון הטרור חמאס - שמבצע בימים האחרונים מעצרים של פעילי ארגוני טרור קיצוניים - לבין אנשי טרור המזוהים עם דאעש. השבוע פורסם כי תומכי דאעש ברצועה איימו לבצע ירי במידה והמעצרים לא יופסקו. בתוך כך, תושבים באזור הדרום מדווחים על פעילות ערה של מטוסי חיל האוויר בשמי הדרום.

בעמוד הפייסבוק של פיקוד העורף נכתב: "אזרחים יקרים, לפני מספר דקות נשמעה אזעקה ביישובים הבאים: נתיבות, אשקלון, מועצה אזורית בני שמעון, מועצה אזורית שדות נגב. אנו מרעננים את ההנחיות: בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו 10 דקות. למציאת אזור ההתגוננות שלכם, היכנסו לאתר פיקוד העורף". טרם ברור האם יתקבלו הערב הנחיות חדשות בנוגע ללימודים מחר באזורים בהם נשמעו אזעקות.

איתור הרקטה שנורתה לפני כשבוע וחצי (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

כזכור, רק לפני כשבוע וחצי נורתה רקטה מכיוון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. תושבים באזור אשדוד ואשקלון דיווחו ששמעו פיצוצים עזים. רק יומיים לאחר מכן אותרה הרקטה בשטח פתוח במועצה האזורית באר טוביה, הסמוכה לקריית מלאכי.

על פי ההערכות, הרקטה נורתה על ידי פלג מסוים של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, זאת בשל יריבות עם פלג אחר, ולא על ידי ארגון הטרור חמאס. עם זאת, מיד לאחר ירי הרקטה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מבחינת ישראל מי שאחראי לירי הרקטה הוא החמאס. כלי טיס של חיל האוויר תקפו ארבע מטרות ברצועת עזה כתגובה לירי הרקטה.

מתעדכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר