לא שקט בדרום

בתגובה לירי הרקטות: חיל האוויר תקף 3 מטרות טרור

בעקבות ירי שתי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, חיל האוויר תקף במהלך הלילה שלוש תשתיות טרור במרחב עזה • דובר צה"ל מסר כי "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת אחריות" • עם זאת, גורם ביטחוני בישראל אמר כי "ייתכן שהסיבה לירי לעבר ישראל היא נקמה של הסלאפים בחמאס" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Ofer Zidon/Flash90)

שבוע לאחר הפרת הפסקת האש בפעם הראשונה מאז 'צוק איתן' בירי רקטת הגראד לעבר שטח ישראל, אמש (רביעי) שוגרו שוב שתי רקטות מרצועת עזה לעבר הדרום. בתוגבה, תקף צה"ל מטרות טרור ברצועה.

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו שלוש תשתיות טרור במרחב רצועת עזה.

"צה"ל רואה את האירוע בחומרה", נמסר מדובר צה"ל, "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת אחריות".

אמש, מעט לפני השעה 23:00 נשמעה אזעקת 'צבע אדום' ביישובי המועצה האזורית שדות נגב, נתיבות והמועצה האזורית בני שמעון. התושבים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו. כעבור זמן קצר נשמעה אזעקה גם באזור אשקלון.

מצה"ל נמסר כי שתי רקטות התפוצצו בשטח ישראל - האחת בשטח פתוח במועצת שדות נגב והשניה בשטח פתוח במועצת חוף אשקלון. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

גורם ביטחוני בישראל אמר כי "ייתכן שהסיבה לירי לעבר ישראל היא נקמה של הסלאפים בחמאס. זה עדיין לא ברור, אבל אנחנו בודקים את זה עכשיו".

אמש, לאחר הירי, ארגון סלפי ברצועת עזה שמזוהה עם דאעש לקח אחריות על ירי הרקטות. בארגון האשימו את חמאס שבחר להתעלם מהאולטימטום שהציבו בפניו והחליט "לשפוך את דמו" של סלפי ברצועה.

השבוע לקחו הסלפים אחראיות על הירי לעבר ישראל לפני כשבוע ודרשו מחמאס להפסיק את הלחימה נגדם תוך 48 שעות.

בכיר בחמאס אמר הלילה לאתר "עזה עכשיו" כי"הרקטות נורו על ידי ארגון סלפי המבקש לגרור את האזור למלחמה ולאתגר אותנו".

כזכור, רק לפני כשבוע וחצי נורתה רקטה מכיוון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. תושבים באזור אשדוד ואשקלון דיווחו ששמעו פיצוצים עזים. רק יומיים לאחר מכן אותרה הרקטה בשטח פתוח במועצה האזורית באר טוביה, הסמוכה לקריית מלאכי.

על פי ההערכות, הרקטה נורתה על ידי פלג מסוים של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, זאת בשל יריבות עם פלג אחר, ולא על ידי ארגון הטרור חמאס. עם זאת, מיד לאחר ירי הרקטה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מבחינת ישראל מי שאחראי לירי הרקטה הוא החמאס. כלי טיס של חיל האוויר תקפו ארבע מטרות ברצועת עזה כתגובה לירי הרקטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר