סקירת דיגיטל: למי מחשב ה-ASUS ZENBOOK UX305 באמת טוב?

קיבלנו את האולטרבוק החדש של אסוס ובדקנו איך זה לעבוד איתו בנסיעה, האם הוא מתחמם, כמה זמן לוקח לו לעבור ממצב "כבוי" לגמרי למצב פועל ולמי הוא באמת מתאים? (מחשבים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(עריכה: כיכר השבת)

בשנים האחרונות הפכה זירת האולטרבוקים להיות צפופה למדי וכל יצרניות המחשבים דואגות לכל הפחות לסדרת אולטרבוקים אחת שהמובילה בהן הוא ללא ספק ה"מקבוק אייר". כמו בשוק מכשירי הטלפון החכמים, גם בשוק האולטרבוקים: יחד עם התקדמות הטכנולוגיה והזלת מחירי ה-SSD, הפכה התחרות לכזו שמתמקדת במחיר ועיצוב כשהביצועים של רוב האולטרבוקים דומים למדי.

קיבלנו לידינו את ASUS ZENBOOK UX305 - מסדרת האולטרבוקים המעודכנת של אסוס, המצטיינת בשנים האחרונות בעיצובים סולידיים מתכתיים שללא ספק שואבים השראה מהקו העיצובי של המתחרה - ענקית הטכנולוגיה אפל.

ה-ASUS ZENBOOK UX305 שקיבלנו לידינו כולל את מעבד ה-CORE M של אינטל, מה שנותן ביצועים שלא יספקו את המשתמש הכבד, שאינו קהל היעד של המחשב, אך מספק ביצועים טובים ומספקים לשימושי אינטרנט וכתיבת מסמכים. המעבד החסכוני והחדשני של אינטל מייתר את הצורך ביחידת קירור, מה שמאפשר לחסוך במשקל ובגודל של המחשב מבלי לגרום למחשב להתחמם, כך שתוכלו לעבוד אתו על הברכיים בדרכים בלי לחטוף כוויה מהמחשב.

המחשב מיועד לסטודנטים ולאנשי מכירות או עסקים הנוסעים בדרכים, והוא יטפל היטב בגלישה באינטרנט ובהצגת מצגות, כשה-SSD שלו - שאמנם אינו המהיר בשוק - יגרום למחשב לעלות ממצב כבוי לגמרי למצב עבודה בתוך כ-5 שניות ומאפשר עבודה מהירה ביותר ללא 'גמגומים' המאפיינים מחשבים העושים שימוש בדיסק קשיח רגיל.

למרות זאת, המעבד הלא ממש עצמתי של המחשב, כאמור לא יאפשר עבודה מסיבית - אך לא לכך הוא מיועד. המחשב עושה שימוש במסך IPS ברזלוציית full HD שבהחלט מספקת ונותנת תצוגה איכותית ביותר עם צבעים חיים. המחשב שמיועד גם, ואולי בעיקר לעבודה מחוץ לבית, מציג איכות תצוגה טובה למדי גם מול אור שמש, המסך עושה שימוש בחיישן אור על מנת לקבוע את בהירות המסך - בדומה לחיישני המסכים בסמארטפונים. כיאה למחשב שמיועד לעבודה בדרכים - הוא עושה שימוש במסך 'מט' שאינו גורם להשתקפות אך פחות יפה.

הסוללה של ה-ASUS ZENBOOK UX305 תחזיק לכם מעמד כ-6-7 שעות בעבודה רגילה, ומעט פחות בעבודה אינטנסיבית. בסך הכל מדובר במחשב מעולה עבור סטונדטים ומי שזקוק לפרזנטציות שאינן תובעניות, העיצוב מתכתי ויפהפה שמזכיר את סדרות המקבוק של אפל והוא יתפקד היטב בכל מצבי העבודה מבלי להתחמם משמעותית. תג המחיר הרשמי שלו עומד על כ-3,800 ש"ח, מה שממצב אותו כמחשב אטרקטיבי למדי לאנשי המכירות, אך מעט יקר עבור סטודנטים המחפשים מחשב תקציבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר