משרד התחבורה לראשי הסיעות בפ"ת: חילול השבת - ייפסק

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, הגיב לראשי הסיעות החרדיות והדתיות בפתח תקווה על מכתבם בעניין חילולי השבת בעיר והתחייב כי חילול השבת ייפסק (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר התחבורה ישראל כץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בתחילת השבוע פורסם לראשונה ב"כיכר השבת" כי ראשי הסיעות החרדיות והדתיות בפתח תקווה פנו במכתב חריף לשר התחבורה ישראל כץ במחאה על הכרסום בשמירת הסטטוס קוו בפעילות תחבורת ציבורית בעיר בשבתות.

הנציגים - אליהו ברוכי מיהדות התורה, אוריאל בוסו מש"ס ואיציק דעי מהבית היהודי - הביעו תקווה בפנייתם לשר כי "נוכח הכאב והמחאה הנחרצת, תפעיל מיידית את מלוא סמכותך לתיקון המעוות, בעירנו פתח-תקוה וביתר ערי הארץ".

בין היתר פירטו הנציגים את ההיתר לקו 25 של חברת קווים לפעול כבר מהשעה 18:00 בערב - קודם צאת השבת, ניסיון להפעיל את קו 5 כבר משעות הבוקר של יום שבת וכן מדווחים על נהגים שיוצאים לדרכם בסמוך לצאת השבת תוך גרימת חילול שבת.

ל"כיכר השבת" נודע כי מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, הגיב לשלושה במכתב חוזר והתחייב כי חילול השבת ייפסק מיידי.

בפתח מכתבו מציין חן רשימת קווים "היסטוריים" שנשעו בשבת קודם לתיקון תקנה 983א המגדירה נסיבות שבהן ניתן להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

"בין קווים אלו, קווים 51 ו-66 של חברת דן, אשר מורשים לפעול בשבת מאז שנת 1993 לכל הפחות, קו 185 של אפיקים, אשר פעל עד לשנת 2009 כחלופה לקו 161 של דן, אשר היה מורשה לפעול בשבת, וקו 25 של קווים, אשר לפני כן שירת את היעדים של קו 72 שפעל ב"דן", בשעתו, אשר היה מורשה להפעלה בשבת מאז שנות ה-90", כותב חן.

חן מוסיף וכותב כי "במכתבכם אתם מזכירים את השעה ממנה היו מורשים הקווים לפעול במוצאי שבת, תוך חישוב של 30 דקות ממועד צאת השבת למועד הפעלת השירות. כידוע, אין תקנות התעבורה מגדירות זמן מינימלי לתחילת שירות אחרי צאת השבת".

מכתב התשובה של מאיר חן לראשי הסיעות

במכתבו כותב חן לנציגים החרדים תוך שהוא מודה כי אכן חברת 'קווים' חיללה את השבת: "לגבי הקווים המוזכרים במכתבכם, ככאלה המקדימים להתחיל שירות לפני צאת השבת, נערכה בדיקה פרטנית ואכן נמצא כי חלק מהקווים בחברת "קווים" הקדימו יציאתם למרות הנחיותינו המפורשות להפעלת השרות לאחר צאת השבת".

"לאור כך, הורינו למפעילים לוודא, כבר לקראת מוצאי השבת הקרובה, כי אינם מתחילים שירות לפני צאת השבת ולהוציא השרות לאחר צאת השבת", מבהיר מנהל הרשות ארצית לתחבורה ציבורית.

יצוין כי בעוד הנציגים החרדים שלחו העתק ממכתבם לשר התחבורה לשלושת ראשי הסיעות החרדיות והדתיות בכנסת - יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט, הרי שמכתב התשובה של משרד התחבורה נשלח בהעתק רק לח"כ גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר