סקר חדש מגלה: רוב האירופאים לא נגד שחיטה יהודית

סקר שנערך על ידי האיחוד האירופאי מגלה: רוב הצרכנים באירופה לא מתעניינים באופן שחיטת הבהמה. תוצאות הסקר תומכות בעמדת 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודיים באירופה' הנאבקים להמשיך ולקיים שחיטה כהלכתה (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חברי מרכז רבני אירופה (צילום: באדיבות המצלם)

סקר שנערך בהזמנת האיחוד האירופאי, על ידי חברה חיצונית, מצא כי רק כ-2 אחוזים מהצרכנים באירופה מתחשבים באופן המתת החיה כשהם בוחרים איזה בשר לקנות.

כידוע, בשנים האחרונות מתנהל במספר מדינות באירופה קרב כנגד השחיטה היהודית המסורתית, כאשר פעילים למען זכויות בעלי חיים פועלים למען העברת חוק הדורש מתן הלם חשמלי לבהמה טרם השחיטה - פעולה האסורה על פי ההלכה היהודית. בשנה שעברה העבירה דנמרק חוק כזה בדיוק, האוסר למעשה על קיום שחיטה יהודית כשרה על פי ההלכה.

לבקשת הרבנים חברי נשיאות 'מרכז רבני אירופה' קיים הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) ומרכז רבני אירופה (RCE), שיחות עם ראשי האיחוד האירופאי, כולל הנציב האחראי לנושא, כמו גם עם השר האחראי על הנושא בבריטניה, הצהירו כולם כי לא יפעלו להעברת חוק דומה האוסר על שחיטה יהודית או מוסלמית עד שיתפרסמו תוצאות הסקר שערך האיחוד.

כאמור, הסקר שהתפרסם לפני מספר ימים גילה כי רק שני אחוזים מכלל האוכלוסייה כוללים את אופן ייצור הבשר במערך שיקולי הרכישה שלהם, וכי: "אף אחד מהמשתתפים בסקר לא הזכיר מיוזמתו את סבל החיות בשחיטה כשיקול לרכישה".

עוד מצא הסקר כי: "עבור רוב הצרכנים קבלת מידע לגבי מתן הלם חשמלי לפני שחיטה איננה נושא חשוב...וכלל לא ברור שצרכנים אכן יתחשבו במידע הזה, אם יהיה זמין להם בתוויות המוצרים".

הסקר, שהתפרסם בשבוע שעבר, התקבל בברכה על ידי איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) ומרכז רבני אירופה (RCE). הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) ומרכז רבני אירופה (RCE), קרא לפרסום הסקר: "צעד חשוב בהבטחת יכולתה של הקהילה היהודית להמשיך ולקיים שחיטה כהלכתה בלי חשש מהפליה". בדבריו ציין כי תוצאות הסקר תומכות בעמדת איגוד הארגונים היהודיים באירופה, וכי הציבור אינו מודע לכך שהשחיטה היהודית הומאנית במיוחד.

הרבנים חברי נשיאות 'מרכז רבני אירופה' שעודכנו על תוצאות הסקר על ידי סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב אריה גולדברג, הביעו שביעות רצון מתוצאות הסקר. בדיון טלפוני שערך הרב אריה גולדברג עם הרבנים חברי נשיאות רבני אירופה עודדו הרבנים את הנהלת 'מרכז רבני אירופה' להמשיך במאבק בנושא השחיטה היהודית וזאת במטרה להבטיח שבכל מדינה באירופה תתאפשר שחיטה כשירה

יש לציין כי הנציב האחראי על הנושא מטעם האיחוד האירופי הודיע להרב מרגולין השבוע בשם הוועדה העוסקת בנושא מטעם האיחוד האירופי כי הם מתכוונים להמישך ולעסוק בנושא ולגבש מסקנות.

בעקבות זאת קרא הרב מרגולין לנציבות האיחוד האירופי לגלות זהירות ולא לנקוט בצעדים שיש בהם כדי להוציא לעז על השחיטה היהודית כביכול היא סותרת את המחויבות לטיפול הומאני בבעלי חייים.

"בשביל הקהילות היהודיות באירופה, האשמות כאלו יהיו קשות ובעלות השפעה רבה, וזאת בנוסף ללחצים הקיימים לאור הגידול במעשים אנטישמיים במספר מדינות באירופה", אמר הרב מרגולין והוסיף, "אין ספק שכל אחד חייב לכבד את זכות הצבור הרחב לדעת מה יש באוכל שהם צורכים. אין ספק שיש צדק בחוק המחייב את היצרן לפרסם את רשימת הרכיבים בכל אריזה. עם זאת, הקריאה של מספר מדינות שעל היצרנים לפרסם על האריזות שהבשר נשחט על פי חוקים דתיים – מעוררת חשד על מניעים שאינם טהורים. דברי ימי העולם מלמדים שקריאות כאלו הביאו לידי שפיכת דמים המוני (של בני אדם, לא של בהמות)", אמר הרב מרגולין.

מכתב הנציב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר