חילולי השבת באשדוד

דיון חירום: הרבנים יורו על הפעלת "תכנית המגירה"?

לאחר שבשבועות האחרונים התגלעו חילוקי דעות בקרב ראשי הציבור החרדי בנוגע לאופי המשך המאבק בחילולי השבת במרכז "ביג" באשדוד, רבני "בד"ץ הקריות" התכנסו לדיון חירום, שם נחשפה 'תכנית מגירה' שייתכן ותופעל בבוא העת. מזכיר ועדת הרבנים: "הציבור ייצא למאבק חסר פשרות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון - פלאש 90, לוגו החברה)

המאבק למען שמירת השבת באשדוד ונגד פתיחתו של מרכז הקניות "ביג" ידע בימים האחרונים עליות ומורדות, זאת לאור חילוקי דעות שהתגלעו בקרב ראשי הציבור החרדי בנוגע לאופי המשך המאבק נגד חילולי השבת במקום.

כעת מנסים יוזמי החרם לעלות שוב הילוך ולהחריף את המאבק. רבני "בד"ץ הקריות" התכנסו אתמול (חמישי) למושב בית דין מיוחד, שהתמקד בדרכי הפעולה שהציבור ינקוט בהן במטרה למגר את חילולי השבת. במושב המיוחד נידונו הדרכים והפעולות עליהן יוכרז בימים הקרובים כאשר הציבור שומר השבת כולו ירתם למען המערכה, כך לפחות על יוזמי החרם.

בדיון המיוחד שהתקיים בחדר בית הדין של 'הישר והטוב' השתתפו חברי בד"ץ 'רבני הקריות' - הרה"ג רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רב חסידי גור, הרה"ג רבי חיים פסח הורביץ, רב חסידי בעלזא והרה"ג רבי צבי הירש ויזניצר, רב חסידי ויז'ניץ. בנוסף, השתתפו הרבנים חברי ועדת ההיגוי שמונתה בידי רבני הבד"ץ - הרב אברהם נחמן גוטרמן, הרב אלעזר שטרן והרב אברהם חיים ברנשטיין.

בישיבה נידונה הסוגיה ההלכתית של קניה במקומות מחללי שבת או השקעה בחברות מחללות שבת, כולל כל ההיבטים כמו רכישת מניות ואגח"ים או אפילו פוליסות. בישיבה סוכם כי פסק הלכה מפורט יפורסם בידי רבני הבד"ץ במהלך השבוע הקרוב.

עצרת התפילה באשדוד, לפני כשלושה שבועות (באדיבות חיים שטרקמן)

בנוסף, מזכיר ועדת ההיגוי מסר עדכון ודיווח לרבנים על הפעולות שנעשו בימים האחרונים, ובהם פגישות שנערכו מול גופי כשרות המפקחים על מסלולי השקעה כשרים ושיתופי פעולה שנחתמו עמם במסגרת המערכה המשותפת למען כבודה של השבת.

בהמשך השמיע עו"ד אבי אדרי סקירה משפטית שהתמקדה בשני נושאים מרכזיים: צעדים משפטיים שניתן לפעול בהם במטרה לגרום לעירייה שתפעיל אכיפה קשוחה יותר של חוק העזר העירוני ולהביא להוצאת צווי סגירה למקומות המסחר הפועלים בשבת בכל רחבי העיר.

הנושא השני שעמד במרכז הדיון היה תכנית העיצומים הכלכליים שעליה שוקדת ועדת ההיגוי. עו"ד אדרי הצביע על ההיבטים המשפטיים שהבהירו כיצד ניתן להפעיל את אותם עיצומים, מבלי שהרבנים העומדים מאחוריהם ימצאו את עצמם חשופים בפני תביעה משפטית בעקבות הנזקים שעשויים להיגרם כתוצאה מכך לחברות מחללות השבת.

בהתאם לעמדה זו, כך הוחלט, ימשיכו חברי ועדת ההיגוי בקידום התוכנית שהותוותה, כאשר נכון להיום, מאחר וטרם חלפו 20 יום מאז נשלחו המכתבים לחברות והגופים השותפים בחברות מחללות השבת, ממתינים עדיין בבד"ץ לתשובות החברות. במקביל, מתגבשות ההחלטות שיפורסמו באופן הדרגתי במהלך השבועות הקרובים, ואשר לאורן יפעלו ציבור שומרי השבת השותפים כולם במערכה הניטשת כעת למען שמירת השבת.

בישיבה נחשפה התכנית, שמוגדרת כעת כ"תכנית מגירה', ואשר לכשתופעל, כך על פי יוזמי החרם, "היא תגרום לחברות להבין בדרך הקשה כי ההשקעה בחברות מחללות שבת נתפסת כקו אדום בפני הציבור שומר השבת, וכי הוא לא יתן את ידו לכך".

מזכיר ועדת הרבנים מסר כי "ברגע שתתקבל ההנחיה ביד הבד"ץ, יצא הציבור החרדי למערכה חסרת פשרות שתהיה לה מטרה אחת ויחידה ויעד אחד ברור: סגירה - מליאה לאלתר ולא חלקית והדרגתית - של המתחמים מחללי השבת בעיר אשדוד".

"על החברות להפנים ולדעת כי הפגיעה בשבת אינה משתלמת", אמרו רבני הבד"ץ. "אמנם, ישנם הטועים לחשוב כי הגברת המכירות על ידי פעילות בשבת תביא להגדלת הריווחיות, אך הוכח פעם אחר פעם כי השבת תובעת את עלבונה וכי הפעילות בשבת, לא די שהיא לא מביאה לריווחיות, אלא שהיא אף גורמת לנזקים כלכליים כבדים וקשים, שלא לדבר על נזקים ופגיעות אחרות. ראוי שבחברות, שלהן אחריות כלפי המשקיעים בהן, יקחו נתון זה בחשבון ומראש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר