מנדלבליט מגיב לראשונה לסגירת תיק החקירה נגדו בפרשת הרפז

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט הגיב בכנס של לשכת עורכי הדין לסגירת התיק נגדו. "אני לא דואג לעצמי, אלא דואג למדינה על העניין העקרוני של ליבת המקצוע הזה" (חדשות, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מנדלבליט (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

מזכיר הממשלה האלוף (מיל') אביחי מנדלבליט מגיב לראשונה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין לסגור את תיק החקירה נגדו בפרשת הרפז שטלטלה את צה"ל ובה נחקרים בכירים בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

בכנס מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין באילת אמר מזכיר הממשלה שכיהן כפרקליט צבאי ראשי כי "הפצ"ר הוא יועצו המשפטי של הרמטכ"ל. זה החוק. חוק מטכ"ל גם קובע שאסור להאזין לאמצעי תקשורת שברשות הפרקליט הצבאי. זה מוביל למקומות מאוד בעייתיים אם מקשיבים לשיחות גם אם התגלגלו שיחות בין הפצ"ר לרמטכ"ל. גם היועץ המשפטי של ראש עיריית פתח תקווה ודימונה וגם היועץ המשפטי של ראש הממשלה אפשר להקשיב לשיחות ביניהם? ברור שלא ומאוד בעייתי".

הוא הוסיף כי "יחסי האמון בין פצ"ר לרמטכ"ל הם קריטיים לכך שהרמטכ"ל יוכל להתייעץ איתו בביטחון. לא מדבר על המקרה שלי. אם הפצ"ר ימעל באמונו של הרמטכ"ל, הוא לא יהיה בבור ברגע של לחימה ברגע הקריטי. אני לא דואג לעצמי, אלא דואג למדינה על העניין העקרוני של ליבת המקצוע הזה, כי מי שחושב אחרת רומס את המקצוע".

מנדלבליט נחקר בעבר בחשד לשיבוש הליכי משפט והפרת אמונים, זאת לאחר שהיה חשוד שבתקופת כהונתו כפרקליט הצבאי הראשי לא עדכן את היועמ"ש על כך שמסמך הרפז נמצא בידי הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, זאת על אף שידע כי המשטרה מחפשת אותו.

וינשטיין כתב בחוות הדעת כי החליט לקבל את המלצת פרקליט המדינה מאחר וישנם "קשיים ראייתיים מסוימים להוכחת ביצועה של העבירה האמורה על ידי מנדלבליט ברמת ההוכחה הנדרשת במשפט פלילי, בעיקר במישור הוכחת היסוד הנפשי".

עוד כתב וינשטיין כי "מכלול נסיבות האירוע כולו, ובעיקר העובדה שמנדלבליט עשה את המעשה הנכון כבר למחרת היום והעובדה שלא נגרם נזק קונקרטי לחקירה, מובילים למסקנה כי אין הצדקה להגיש נגדו כתב אישום בגין האירועים המתוארים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר