מהבוקר: נהגי אגד תעבורה ישבתו כמחאה על תנאי העסקתם

תנועת האוטובוסים בדרום למעט בבאר שבע תושבת, קווים לירושלים, בני ברק ותל אביב לא יפעלו. ביום שני יפגינו העובדים מול משרד התחבורה. החברה: הוועד נוהג באטימות (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עובדי חברת "אגד תעבורה" יפתחו הבוקר (ראשון) בשביתה בעקבות טענותיהם נגד תנאי העסקת העובדים בחברה. בוועד העובדים אמרו כי "ההנהלה מסרבת לקחת אחריות על שיפור תנאי העובדים", מאידך, בהנהלה טענו כי ועד העובדים נוהג באטימות. השביתה צפויה להימשך גם ביום שני.

במסגרת השביתה, תנועת קווי האוטובוסים בערי הדרום מלבד באר שבע תושבת, וכן קווים לירושלים, בני ברק ותל אביב לא יפעלו במהלך השביתה.

בוועד העובדים אמרו כי: "לאור סרבנות הנהלת החברה להתחייב על שיפור תנאי ההעסקה של הנהגים, ששכרם הנוכחי הוא הנמוך בתחבורה הציבורית, ממש הוועד את אפשרות השביתה. אנחנו מנהלים עם ההנהלה משא ומתן כבר חצי שנה, וההצעה היחידה שהגיעה היא תוספות שכר במימון מלא של המדינה".

"מה יקרה עם המדינה תסרב? ההסכם בטל. ההנהלה מצפה שנפקיר את עתידם של 760 נהגים תמורת צ'ק בלי כיסוי. לא ניתן לכך יד" אמרו בוועד.

בחברה הגיבו לטענות ואמרו: "הושגו הסכמות שסוללות את הדרך להעלאה משמעותית של שכר הנהגים ל-39 שקלים לשעה ולהטבת התנאים, הכוללת תוספות שכר מגוונות, הפרשות סוציאליות ותשלום קרן ההשתלמות".

גדעון מזרחי, מנכ"ל אגד תעבורה אמר לחדשות 2: "הפערים בין הצדדים לא מצדיקים שום שביתה, במיוחד לא שביתה של יומיים. נחצה הקו שמפריד בין שיפור תנאי העובד לפגיעה בחברה. הגיע הזמן של הוועד לגלות בגרות במקום אטימות ולסיים את סכסוך העבודה הזה באופן ראוי שימנע פגיעה מיותרת בעשרות אלפי נוסעים".

אם לא יימצא פתרון עד אז, ביום שני יפגינו העובדים מול משרד התחבורה בירושלים בקריאה לשר ישראל כץ להתערב במשבר. "שר התחבורה לא גילה עניין במאבק הזה בעבר. זהו מאבק ארוך וצודק מאין כמוהו של העובדים שהנהלת אגד תעבורה מנסה להפוך לעבדים. זהו מאבק שכל נהג ונהג חייב להזדהות איתו" אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר