התבטאות חריפה • האזינו

הגר"י יוסף על ריסקין: 'הוא עושה חדשות בעל מלחמות'

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף תוקף את שלמה ריסקין, רבה של אפרת, המבקש שכהונתו תוארך • "עושה כל מיני חידושים, עושה חדשות בעל מלחמות", אמר הגר"י • בהמשך השיעור כשדיבר על "בישולי עכו"ם" התייחס הגר"י ליאיר לפיד ואמר: "יבוא לפיד למשל ויבשל לנו ביום חול - מתר לאכול" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שלמה ריסקין והראשל"צ הגר"י יוסף (צילומים: גרשון אלינסון - פלאש 90 ומתתיהו גולדברג)

התבטאות חריפה: בימים אלו מועצת הרבנות הראשית דנה בבקשתו של שלמה ריסקין להאריך את כהונתו כרבה של אפרת בחמש שנים, ברבנות הראשית מתכוונים להזמין את ריסקין לשימוע ובמערכת הפוליטית תקפו את הרבנות הראשית כאשר יו"ר 'הבית היהודי' אמר כי בכוונתו להגיע לשימוע יחד עם ריסקין.

במהלך שיעורו השבועי, התייחס הראשל"צ ונשיא בית הדין הרבני הגאון רבי יצחק יוסף לריסקין ותקף אותו: "עושה חדשות בעל מלחמות".

הגר"י יוסף מסר שיעור בנושא ברכת 'שלא עשני אשה' ואמר: "אנחנו מברכים כל בוקר 'שלא עשני אשה', לא כמו איזה אחד מאפרת, עושה כל מיני חידושים, עושה חדשות בעל מלחמות, אומר שלא צריך לברך, גברים ונשים בשוויון זכויות'.

"אנחנו מברכים שלא עשני אשה, זה לא פוגע לנשים, הוא לא מבין? זה בא להגיד שזכינו שאנחנו חייבים בכל המצוות כולם, כולל לימוד תורה וזמן גרמא, ונשים לא זכו במצוות האלו. זה הכוונה, מי שלא מבין - מה חושב? 'הדרת נשים'. הברכה הזו לא באה ח"ו...", הסביר הרב יוסף.

הרב הראשי הגר"י יוסף הסביר את הכבוד שהציבור שומר התורה רוכש לנשים ואמר: "כמה אדם צריך לכבר את אשתו... מה כתוב בגמרא? אם אדם רוצה סגולה לפרנסה טובה, הרבה - מסכנים - אין להם פרנסה, יכבד את אשתו, יקנה לה בגדים ותכשיטים, זה הסגולה הטובה ביותר, כמה מרן היה מכבד את הרבנית".

במהלך השיעור עקץ הגר"י יוסף את יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד. כאשר התעסק בהלכות בישולי עכו"ם ואמר: "יש היום מחלוקת האם יש בישולי גויים בישראל מומר או לא. יש פוסקים שאומרים שישראל חילוני שמחלל שבת בפהרסיא שמבשל - אסור לך לאכול את האוכל הזה, ההלכה לא כך, הלכה - בישולי גויים דווקא בגויים.

"יבוא לפיד למשל ויבשל לנו ביום חול, יהיה משרת שלנו, יבשל ביום חול, מתר לאכול. אם זה אוכל כמובן, השגחנו עליו שלא עירב משהו שלא כשר, יעשה בכוונה אחר כך, אוכל כשר - מותר לנו לאכול את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר