תיעוד: הלווית מזכיר הרבי מליובאוויטש

אלפים מתושבי קרון הייטס, השתתפו בהלוויתו של מזכיר הרבי מליובאוויטש, הרב בנימין הלוי קליין, שעברה ליד בניין ה-770 בדרכה לבית העלמין מונטיפיורי שבקווינס. גלריה (חסידים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: איציק רויטמן ומנדי טלדנו - COLlive.com)

אלפים מתושבי קראון-הייטס שבניו יורק השתתפו במסע הלוויתו של של הרב בנימין הלוי קליין זצ"ל, מזכירו של הרבי מליובאוויטש, שנפטר בסמוך לשבת והוא בן 80 שנה בפטירתו.

הלוויתו עברה בסמוך לבניין 770 בניו יורק, שם זכה לשמש את הרבי מחב"ד בחייו. משם המשיכה הלוויה לבית העלמין מונטפיורי שבקווינס, שם נטמן.

במסגרת תפקידו, היה הרב קליין אחראי על קשרי מזכירות הרבי עם בכירים בארץ ישראל. הוא שימש כסמנכ"ל ה'מרכז לעניני חינוך' ו'מחנה ישראל' - מוסדות הגג של תנועת חב"ד.

הרב קליין, יליד ירושלים ובנו של ראש החברא קדישא בבירה החל לשמש כחבר במזכירות שבוע לאחר חתונתו. במסגרת תפקידו הוא תווך בין מזכירות הרבי לאישים מדיניים, ביטחוניים ופולטיים בארץ ישראל. בהוראת הרבי נפגש הרב קליין עם אישים בכירים מהשב"כ וה'מוסד' הישראלי.

יחד עם עמיתו, המזכיר הרב יהודה לייב גרונר, הוא היה אמצעי להעברת בקשות לרבי מליובאוויטש. הרבי העריך את הרב קליין מאוד, ובפניו של ראש-הממשלה מנחם בגין כינה אותו "הגנרל שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר