מכתב מזכיר 'המועצת' החסידית:

חברי המועצת אישרו 'תואר שני' ב"בית יעקב" • חשיפה

פרסום המודעה של סמינר בית יעקב בחיפה המבשרת על פתיחת הלימודים בשנה הבאה ל"דרגה 2" עורר סערה בעקבות ההבהרה ב'יתד נאמן' • "כיכר השבת" חושף כעת את מכתבו של מזכיר 'המועצת' החסידית הרב מרדכי שטרן בו הוא מאשר כי המועצת אישרה לימודי תואר שני בהתאם לקו החינוכי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

סערת לימודי תואר שני במרכזי ההשתלמויות של בית יעקב: בסוף השבוע הופיעה בעיתון "יתד נאמן" והבוקר (ראשון) בעיתון "המבשר" מודעה שפורסמה מטעם מרכז ההשתלמויות של סמינר בית יעקב בחיפה המבשרת כי לאור החלטת מועצת גדולי התורה לאשר לימודים לקבלת דרגת שכר אקוויוולנטית ל- m.a. במרכזי ההשתלמויות של בתי יעקב הם נערכים לפתיחת הלימודים בשנה הבאה "לימודים למורות ולגננות לדרגה 2".

יצויין כי מדובר במפנה גדול זאת מאחר ועד לאחרונה סירבו האדמו"רים וראשי הישיבות לאפשר לימודים מסוג זה ובדרגה זו ורק בישיבתם האחרונה של חברי מועצת גדולי התורה הסכימו הללו לאשר זאת תחת סייגים ותנאים שונים.

כעת חושף "כיכר השבת" את המכתב שנשלח בשבוע שעבר על-ידי מזכיר מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל", הרב מרדכי שטרן, אל מנהלי הסמינרים ומרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב" בו הוא מודיע ומבשר באופן רשמי על השינוי המהפכני.

"בהמשך להחלטת מועצת גדולי התורה בחודש אייר תשע"ג", כותב הרב שטרן, "שצוותי ההוראה והחינוך במוסדות החינוך החרדיים יהיו אך ורק אלה שאינם לומדים לימודים אקדמאים ועושים את השתלמויותיהם רק במקומות המפוקחים על-ידי ועדת הרבנים לעניני חינוך ושבנות ישראל לא תלמדנה באונברסיטאות ומכללות, מכונים ובתי חינוך שבהם לומדים לבגרות ולתארים אקדמאיים".

מכתבו של מזכיר 'המועצת' (צילום: כיכר השבת)

"הנני להודיע בזה כי בישיבתה האחרונה החליטה מועצת גדולי התורה לאמץ במרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב" לימודים לדרגת שכר אקויולנטית "דרגה 2" (שווה ערך לדרגת שכר של M.A) באותם הגדרים והסייגים שהיו נהוגים עד כה לגבי דרגה 1 בכפוף לפיקוח ועדת הרבנים, וזאת כדי להיטיב את משכורתן של עובדות ההוראה במוסדות החינוך החרדיים", כותב מזכיר 'המועצת'.

הרב שטרן מוסיף וכותב כי "באשר על כן יקפידו מנהלי מרכזי ההשתלמויות שתכני הלימודים רבת ההשכלה ואישיות המרצים בלימודים לדרגה 2 יתאימו לקו החינוכי והעקרונות האיתנים שנקבעו על ידי גדולי ישראל עליהם הושתת החינוך ב"בית יעקב" והלימודים במרכזי ההשתלמויות".

כאמור מדובר בהחלטה מהפכנית זאת מאחר ובמשך שנים רבות לא אישרו זאת גדולי ישראל אלא שכעת לאחר שהתברר כי הדבר יכול להעשות בדרך כשרה ומפוקחת כמו גם האפשרות שהתואר נותן להעלאה בשכר המורות יצרו את השינוי המדובר בגישת הרבנים.

המודעה שפורסמה ב'יתד נאמן' ו'המבשר'

מנגד, כפי שצויין הבוקר ב"כיכר השבת", הרי שבעיתון "יתד נאמן" הופיעה הבהרה מטעם המערכת המתנערת מתוכן המודעה ובה נכתב: "הננו להבהיר כי אין אנו אחראים על התוכן ומשמעות הדברים שנכתבו במודעה זו".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומרים גורמים המעורים בנעשה כי הסיבה שביתד נאמן פרסמו את ההבהרה הינה משום שרק מועצת גדולי התורה החסידית האי זו שהתירה את הלימודים הללו.

"בשלב זה מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה לא דנה בעניין הסבוך והמורכב ולכן המודעה ותוכנה לא באחריות העיתון הכפוף להוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן", הם מסבירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר