בעקבות היתר גדולי ישראל

כך ישפיע התואר השני על שכרן של המורות החרדיות

לאחר חשיפת "כיכר השבת" כי מועצת גדולי התורה של אגו"י התירה לימודים המקבילים לתואר שני בסמינרים חרדים ומרן הגראי"ל שטיינמן אמר כי 'האיסור לא יועיל', בדקנו כמה תשתכר מורה חרדית שתבחר להשלים את התואר לתואר שני - M.A וכמה מרוויחה כיום מורה שבחרה להשלים לתואר ראשון (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
כך צפוי להשפיע היתר הרבנים לתואר שני על שכר המורות החרדיות (נתונים: "אופק חדש", הסתדרות המורים)

כך ישפיע התואר השני על שכר המורות החרדיות: לאחר חשיפת "כיכר השבת" הבוקר (ראשון) לפיה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התירה לסמינרים ללמד לימודים המקבילים ללימודי תואר שני אקדמאי (דרגה 2) בסמינרים החרדיים ולאחר שגם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הביע את דעתו כי אין טעם לאסור את הדבר לאחר שהותר על ידי מועצת גדולי התורה של אגו"י, בדק "כיכר השבת" כמה ירוויחו המורות והגננות החרדיות שישלימו את לימודיהן לדרגה 2.

הנתונים אותם אנו מביאים הנם נתוני טבלת השכר של משרד החינוך לאחר רפורמת אופק חדש. עם זאת, בציבור החרדי לעתים קרובות נוהגים המעסיקים שלא לשלם למורות את הסכום המגיע להן על פי טבלאות משרד החינוך ולכן ניתן לראות בנתונים כממוצע השכר ולא כמה שייושם בכל מוסד ומוסד.

נשים חרדיות. אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

יצויין, כי במקביל לתוספות בשכר החודשי למורות בעלות תואר שני, יזכרו המורות לתוספת משמעותית יותר בקרן הפנסיה שלהן.

מורות ללא תואר - 5,972 ש"ח, מורות עם תואר שני - 6,652 ש"ח

על פי טבלת השכר של משרד החינוך לאחר רפורמת 'אופק חדש' במערכת החינוך החרדית, מורות בעלות דרגת "בכיר" ישתכרו 5,972 שקלים עבור עבודה במשרה מלאה עם ותק של 10 שנות הוראה. מורה בעלת דרגה 1 המקבילה לדרגת תואר ראשון תשתכר עוד 261 שקלים לחודש ותקבל סך של 6,233 שקלים.

לעומת זאת, מורות שישלימו את התואר לדרגה 2 המקבילה לתואר שני, שהותרה כעת על ידי הרבנים, ישתכרו בעוד 419 שקלים לחודש, ועובדת הוראה ברפורמת אופק חדש עם ותק של 10 שנות הוראה תשתכר בסך של 6,652 שקלים לחודש.

מורות שהצטרפו לתכנית 'עוז לתמורה' באופן מלא, יזכו לשכר של 9,230 שקלים עבור משרה מלאה בדרגת תואר שני, לעומת סכום של 8,648 שקלים עבור תואר ראשון וסכום של 8,287 שקלים עבור מורה בדרגת בכיר בלבד.

מורות שהצטרפו לתכנית 'עוז לתמורה' באופן חלקי, יזכו לשכר של 7,708 שקלים עבור משרה מלאה בדרגת בכיר, לעומת סכום של 8,044 שקלים עבור מורה בדרגת תואר ראשון, וסכום של 8,585 שקלים עבור מורה בדרגת תואר שני.

יצויין, כי בעקבות העובדה כי רפורמת 'עוז לתמורה', שנוגעת ללימוד פרטני של התלמידים אינה נוגעת לרוב המוחלט של המורות החרדיות, השכר של המורות החרדיות עדיין יהיה נמוך משמעותית מהמשכורות הנהוגות במגזר הכללי והמורות יזכו לשכר בהתאם לנורמות המקובלות באופק חדש.

חשיפת "כיכר השבת": המורות החרדיות יתקדמו לתואר שני

כפי שנחשף מוקדם יותר ב"כיכר השבת", מזכיר מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל", הרב מרדכי שטרן, שיגר בשבוע שעבר מכתב אל מנהלי הסמינרים ומרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב" בו הוא מודיע ומבשר באופן רשמי על השינוי המהפכני והחלטת המועצת החדשה.

החלטת המועצה (סריקה: כיכר השבת)

"בהמשך להחלטת מועצת גדולי התורה בחודש אייר תשע"ג", כותב הרב שטרן, "שצוותי ההוראה והחינוך במוסדות החינוך החרדיים יהיו אך ורק אלה שאינם לומדים לימודים אקדמאים ועושים את השתלמויותיהם רק במקומות המפוקחים על-ידי ועדת הרבנים לעניני חינוך ושבנות ישראל לא תלמדנה באונברסיטאות ומכללות, מכונים ובתי חינוך שבהם לומדים לבגרות ולתארים אקדמאיים".

"הנני להודיע בזה כי בישיבתה האחרונה החליטה מועצת גדולי התורה לאמץ במרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב" לימודים לדרגת שכר אקויולנטית "דרגה 2" (שווה ערך לדרגת שכר של M.A) באותם הגדרים והסייגים שהיו נהוגים עד כה לגבי דרגה 1 בכפוף לפיקוח ועדת הרבנים, וזאת כדי להיטיב את משכורתן של עובדות ההוראה במוסדות החינוך החרדיים", כותב מזכיר 'המועצת'.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר שנודע על החלטת המועצת החסידית להתיר את לימודי התואר השני בכפוף "לקו החינוכי והעקרונות האיתנים שנקבעו על ידי גדולי ישראל עליהם הושתת החינוך ב"בית יעקב" והלימודים במרכזי ההשתלמויות", נכנסו מהלי סמינרים ליטאיים למעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן בכדי לשאול את דעתו בעניין.

התכתובת במייל (כיכר השבת)

מרן ראש הישיבה השיב למנהלים כי לאחר ההיתר שנתנה המועצת של אגודת ישראל הרי ש"האיסור לא יועיל". דבריו של ראש הישיבה הופצו בקרב מנהלי הסמינרים במייל פנימי שנשלח על-ידי מזכירות סמינר הרב וולף, וצילום מהדברים נחשף הצהריים לראשונה ב"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר