נשיא צרפת פרנסואה הולנד: מתנגד לחרם על ישראל

נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו הערב בטלפון, והנשיא הצרפתי הביע בשיחה התנגדות נחרצת לניסיונות להטיל חרם על ישראל (חדשות, בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הולנד בישראל, בעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו הערב (ראשון) בטלפון. הנשיא הצרפתי הביע בשיחה התנגדות נחרצת לניסיונות השונים להטיל חרם על ישראל.

הנשיא הולנד הביע בנוסף במהלך השיחה את רצונו לשמור על הקשרים המיוחדים בין שני העמים. דבריו של הולנד מגיעים כמובן על רקע הסערה שחולל מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, שאמר כי מבחינתו אפשר להתנתק מהקשרים הכלכליים מישראל.

רישאר הספיק להתנצל ולהצהיר כי הוא אוהב את ישראל, אך נראה שדווקא בישראל מסרבים לקבל את ההתנצלות. מוקדם יותר היום דווח כי רישאר ביקש להיפגש עם שגריר ישראל בפריז, אך ראש הממשלה נתניהו מנע את הפגישה והנחה את השגריר שלא להיפגש עמו. "את ההסברים הוא מוזמן לבוא ולתת בישראל" נמסר.

כאמור, כעת הביע גם נשיא צרפת את התנגדותו לחרם על ישראל. מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי נתניהו חזר במהלך השיחה בין שני המנהיגים על מחויבותו לפתרון שתי המדינות, אך הביע התנגדות למהלך שיוזמת צרפת להעברה של החלטה בנושא הישראלי-פלסטיני במועצת הביטחון של האו"ם.

"ראש הממשלה הביע את את התנגדותו לניסיון לכפות הסדר על ישראל, ניסיון שרק ירחיק את הסיכויים להסדר בין ישראל לפלסטינים", נמסר מלשכת נתניהו. "ראש הממשלה הדגיש כי ניסיונות שכאלה רק נותנים תמריץ לפלסטינים לא להיכנס למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר