חשש מפניה לבית המשפט

הקרב על צוואת מרן: הבורר נפגש עם בני משפחת יוסף

הליכי הגישור בין חלק מבני משפחת יוסף לגאון רבי משה יוסף על צוואת מרן נמשך בימים אלו מתוך מטרה למנוע אפשרות שהסוגיה תגיע לבית המשפט • בשבוע שעבר נועדו חלק מבני המשפחה עם המגשר השופט מנחם הכהן • הגר"מ יוסף אף הציע פשרה בה יוותר על חלק מהירושה אך מציב לכך תנאי ברור (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים למשפחת יוסף על ציונו של אביהם זצוק"ל (צילום: הדס פרוש / Flash90)

הקרב על צוואת מרן • פרסום ראשון: סגן נשיאת בית המשפט לענייני משפחה בירושלים, השופט מנחם הכהן, שמונה להיות המגשר בין המשפחה, ממשיך בימים אלו לדון בצוואתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבוע שעבר נפגשו חלק מבני המשפחה עם השופט כהן,בהם גם אחד מבניו של מרן.

במרכז הדיונים עם הבורר נעשה ניסיון להגיע לפשרה בין בני המשפחה התובעים ליורש המרכזי הגאון רבי משה יוסף.

החשש המרכזי כרגע הוא מפני מצב בו הגישור לא יצליח ואחת מהבנות תבחר לעתור בסופו של דבר לבית המשפט, שם הדיונים צפוייים להתקיים בדלתיים פתוחות, והתקשורת תיחשף לכל המחלוקת בתוך משפחת הרבנים, מה שיגרום לחילול ה' ולפגיעה בכבוד מרן פוסק הדור זצ"ל.

בכדי למנוע מצב שכזה, הצהיר הגר"מ יוסף כי הוא מוכן לוותר על חלק מהירושה לטובת מלכה ששון התובעת, אך עם זאת הדגיש הרב יוסף כי אם התביעה תגיע בסופו של דבר לבית המשפט הוא לא יסכים לפשרה.

צפו: הגאון רבי אברהם יוסף מתייחס לקרב על הצוואה

הבנות, אלו שתובעות חלק מהירושה, טוענות כי חלק מהאחים הרבנים תומכים בהם במאבק המשפטי.

עם זאת, רבה של חולון הגאון רבי אברהם יוסף, הרבנית שרה טולדנו ובעלה הגאון רבי מרדכי טולדנו והרבנית לאה בוטבול ובעלה הגאון רבי אהרון בוטבול, ממשיכים להביע תמיכה חד משמעית בגר"מ יוסף.

יצוין כי הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף מסרב באופן עקבי לקחת חלק פעיל בהליך המתנהל.

כמו כן נודע ל"כיכר השבת" כי הגר"מ יוסף ורעייתו יהודית שוקלים בחודש הקרוב לעזוב את הבית ברחוב הקבלן 45 לדירת ביניים אך הבית ימשיך לתפקד כאשר קבוצת האברכים שעמלה על הוצאת כתביו של מרן הגר"ע יוסף תמשיך לעשות זאת מהבית ברחוב הקבלן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר