המחלוקת ב'יהדות התורה' נמשכת: ב'דגל' זועמים על אי השוויון

ב'יהדות התורה' הגיעו להסכם עקרוני על חלוקת התפקידים בוועדות הכנסת, כשדרישת 'דגל' לשוויון לא התקבלה, אולם המשבר נמשך בשל הוויכוח על הוועדה למינוי דיינים (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סיעת 'יהדות התורה' (צילום: ארכיון 'כיכר השבת')

ב'יהדות התורה' הגיעו להסכם עקרוני על חלוקת התפקידים בוועדות הכנסת אולם המשבר לא נפתר באופן סופי בשל ויכוח באשר לוועדה למינוי דיינים.

לפי הסיכומים, ח"כ מנחם אליעזר מוזס מ'אגדות ישראל', יכהן כחבר בוועדת חוץ וביטחון לצד חברות בוועדת החינוך. בנוסף יכהן מוזס גם כממלא מקום בוועדת הכספים.

ח"כ ישראל אייכלר, אף הוא מסיעת 'אגודת ישראל' בוועדת הכנסת ובנוסף בוועדת עבודה רווחה ובריאות ובמקביל יכהן כמ"מ בוועדת חוץ וביטחון ויכהן בראשות הוועדה לפניות הציבור.

מנגד מטעם 'דגל התורה' יכהן ח"כ אורי מקלב כחבר בוועדת כלכלה וכן כחבר בוועת הפנים וועדת חוקה ומשפט.

בנוסף יש לזכור כי ל'דגל התורה' חברות בשתי ועדות נוספות בהן מכהנים נציגיהם כיו"ר, משה גפני בוועדת הכספים ואורי מקלב בוועדת המדע, כשבמקביל ב'אגודת ישראל' קיבלו תפקידים חשובים לא פחות בדמות סגן שר הבריאות ליעקב ליצמן וסגן שר החינוך למאיר פרוש.

שאלת החברות בוועדה למינוי דיינים נותרה עדיין במחלוקת בין הצדדים כאשר ב'אגודת ישראל' מבהירים כי ח"כ ישראל אייכלר יכהן בתפקיד ואילו ב'דגל התורה' מתעקשים שנציג הסיעה יכהן כחבר בה.

יודגש כי 'אגודת ישראל' קיבלה חברות בארבע ועדות בכנסת, לעומת 'דגל התורה' שקיבלה חברות בשלוש ועדות. בנוסף, אגודת ישראל קיבלה שני ממלא מקום בוועדת הכספים ובוועדת חוץ וביטחון וגם אייכלר קיבל בסופו של דבר את שני הג'ובים ראשות הוועדה לפניות הציבור וחברות בוועדה למינוי הדיינים, כך שדרישת 'דגל' לשוויון בחלוקת התפקידים לא התקבלה מה שמעורר זעם רב בסיעה הליטאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר