החברים מביתר עילית נפרדים: "דוד רותם היה איש חסד, תמיד מצא פרצות לעזור לציבור"

"מה שהעסיק אותו - איך להשתמש בכישרונותיו הברוכים בכדי לסייע לכלל ולפרט" סופד יצחק פינדרוס לח"כ לשעבר דוד רותם ז"ל שהלך היום לעולמו. תושב ביתר העיד: "תרם מכיסו לנזקקים כששימש כיועץ משפטי" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דוד רותם ויצחק פינדרוס, ארכיון (צילום: יהודה פרקוביץ)

חבריו החרדים של ח"כ לשעבר דודו רותם ז"ל, ששימש בעבר גם כיועץ משפטי בעיר ביתר עילית, נפרדים ממנו בשיחה ים "כיכר השבת" ומספרים על אישיות שתמיד חיפשה דרך כדי לעזור לאחר.

יצחק פינדרוס, ראש עיריית ביתר עילית לשעבר, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" לאחר הדיווח על מותו של רותם כי הוא "פשוט בשוק ובהלם. מדובר היה באיש צעיר". לדבריו: "אמנם לאחרונה הוא לא חש בטוב אך לא עד כדי כך".

פינדרוס מספר כי רותם היה בעל חסד אמיתי כל ימי חייו. "אני מכיר אותו מעל 25 שנה, ובכל השנים הללו מה שהעסיק אותו זה איך להשתמש בכישרונותיו הברוכים בכדי לסייע גם לכלל וגם לפרט".

"אביו העסקן שכנא רותם ע"ה היה הדוגמא בעיניו לעסקן אמיתי, הוא תמיד ביקש ללמוד מדרכיו ואמר כי כך צריך איש ציבור להיראות" הוא אומר.

דוד רותם ז"ל (צילום: פלאש 90)

פינדרוס מוסיף כי "הוא היה אכן איש ציבור במהותו עוד הרבה לפני שהגיע לכנסת. תמיד השתמש בכשרונות שלו למען הציבור. גם כיועץ משפטי לא היה מעולם אתגר שהוא לא מצא לו פתרון. תמיד מצא את הפירצה כיצד ניתן לסייע לציבור".

"הוא ידע גם לקבל ביקורת בונה ובניגוד להרבה אנשים הוא לא היה נעלב או נפגע, אלא ביקש להפיק לקחים ולהתייעל. חבל, פשוט חבל היה אדם מיוחד. קשה לי עדיין לעכל שנפטר".

תושב ביתר עילית שהכיר את פעילותו של רותם בעבר העיד: "הוא נתן מממונו הפרטי לנזקקים. כששימש יועץ משפטי בביתר, היה יושב בישיבות ועדת הנחה בארנונה. לעיתים, בתיק מסויים היה מתנגד, בשם החוק, לאשר הנחה. חברי המועצה היו אומרים לו שזו משפחה נזקקת. והיה משיב: על פי החוק הם אינם זכאים, אך אני אתרום למענם מכיסי. מיד היו עוד חברים אוספים, ומעבירים לגזברות כנגד החוב שנצבר... על זה אומר דוד המלך: עשיתי משפט וצדק, בל תניחני לעושקי. יש משפט, אבל יש גם צדקה. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר