ברקת: מצפים מארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל

ראש העיר ירושלים התייחס להחלטת ביהמ"ש האמריקני שלא להכיר בילידי ירושלים כאזרחי ישראל ואמר כי "כשהאנטישמיות מנסה להרים ראש, מצופה מארה"ב להכיר בירושלים" (מדיני)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ביקורת ישראלית נוקבת נגד החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית שקבע היום (שני) כי אזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים, בירת ישראל לא יוכלו לרשום את ישראל כארץ הולדתם בדרכון האמריקני.

ההחלטה ניתנה ברוב של שישה שופטים מול שישה והתקבלה לאחר עתירה של בני משפחה ישראלית שביקשה לכתוב בדרכון כי הם ילידי ישראל אולם השופט דחה את עתירתם וקבע כי "לנשיא יש זכות בלעדית ואקסקלוסיבית להגדיר את ירושלים כחלק ממדינת ישראל". ממשל אובמה התנגד לעתירה והסביר כי אם החוק יאושר, הוא יחתור תחת מעמדה של ארה"ב כמשכינה שלום במזרח התיכון.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת מסר בתגובה כי "כפי שוושינגטון היא בירת ארה"ב, לונדון בירת אנגליה ופריז בירת צרפת - כך ירושלים הייתה ותמיד תהיה עיר הבירה של ישראל, אבל יותר מכך הלב והנשמה של העם היהודי".

"דווקא בימים אלו כשהאנטישמיות מנסה להרים ראש וה-BDS תומך בעמדות החמאס שמסכנות את שלום העולם ושוללות את קיומה של ישראל, אנחנו מצפים מארה"ב לחזק את מדינת ישראל ולהכיר בירושלים כבירתה", הוסיף.

ראש העיר קרא לנשיא ארצות הברית ברק אובמה "להצהיר באופן פומבי את מה שידוע מזה דורות, שירושלים היא בירת ישראל וישראל היא הבית של העם היהודי". שר הקליטה וירושלים, זאב אלקין אמר בתגובה כי "ירושלים המאוחדת היא בירתה של מדינת היהודים, מדינת ישראל, ותישאר ככזאת לעולמי עד".

"אני קורא לממשל האמריקאי לאמץ את חקיקת הקונגרס ולהכיר בעובדה פשוטה שהיא אבן היסוד של המורשת היהודית, ואגב גם של המורשת הנוצרית,- ירושלים היא לב לבה של ארץ ישראל ובירתה הנצחית של מדינת ישראל", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר