הגדוד החרדי ב'גבעתי'

לוחם חרדי: "הדיחו אותי כי הגשתי תלונה על הטרדה"

לוחם בגדוד החרדי "תומר" של חטיבת גבעתי הודח לטענתו משירות צבאי לאחר שהתלונן כי לוחם אחר בגדוד הטריד אותו • החייל מספר כי כשלא חש בטוב בשל ההטרדות הנמשכות, הופנה לבדיקה פסיכיאטרית בסיומה ניתנה לו אופציה לאשפוז כפוי או שחרור מצה"ל • דו"צ: "החייל קיבל סיוע וליווי בהגשת תלונה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לוחמי גבעתי. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום אילוסטרציה: באדיבות המצלם)

לוחם מהגדוד החרדי "תומר" של חטיבת גבעתי הודח לטענתו משירות צבאי לאחר שהתלונן כי לוחם אחר בגדוד הטריד אותו. לטענתו, התלונה היא זו שגרמה להדחתו משירות.

הלוחם, שהחל את שירותו באפריל במחזור השלישי של הגדוד החרדי, טען כי במהלך שבוע שנקרא "סדרת חינוך" שנערך ביד לשריון, חייל אחר נטפל אליו והטריד אותו "באופן מוגזם". לטענתו הוא הבהיר לו כי הוא חש מוטרד אך ההטרדות נמשכו.

הלוחם פנה למפקדו כשלטענתו הוא לא התייחס ברצינות לטענותיו וההשפלות מצידו של חברו הלוחם רק הלכו והחריפו. בשל כך הוא פנה למפקד המחלקה למרות שללוחם בטירונות אסור לנקוט בצעד זה אך עשה זאת מתוך ייאוש.

לטענתו, מפקד המחלקה הסביר לו שהתלונה ידועה לו וכי הוא חושב שטענותיו מוגזמות וזאת לאור השיחה שקיים עם אותו לוחם "מטריד". רגע אחרי אותה שיחה חש הלוחם שלא בטוב וככל שההטרדות נמשכו מצבו הנפשי הלך והידרדר.

בשל כך הפעילו מפקדיו "נוהל התאבדות" שהביא לכך שהוא נתון תחת השגחת מפקדיו בכל שעות היום. בהמשך, הופנה הלוחם לפסיכיאטר בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם פגשה אותו פסיכיאטרית. יום לאחר מכן פגש אותו קצין בריאות נפש מפיקוד דרום.

בתום השיחה בין השניים ניתנו ללוחם שתי אופציות: אשפוז בכפייה במחלקה סגורה או שחרור מצה"ל. האופציה השנייה הייתה עבורו היחידה משום שלטענתו הוא לא סובל מבעיות נפשיות ובשל כך שוחרר מצה"ל עם פרופיל 21 המלמד על סיבה נפשית.

ביום ההשבעה בשבוע שעבר שנערך בכותל המערבי הלוחם לא היה ואילו הלוחם שנחשד בתקיפה לטענתו השתתף והצהיר אמונים.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הלוחם כי הוא עדיין לא גנז את החלום להיות לוחם. הלוחם מוסיף וקובל על היחס כלפיו ואומר כי "לא כך היו צריכים לנהוג בי".

החייל מוסיף ואומר כי "זה נראה כמו ניסיון ברור לטייח את כל הסיפור. הפחד שלהם הוא שהסיפור יתפרסם בעיקר עקב העובדה שמדובר בגדוד חרדי וכן עם התפוצצות פרשת המג"ד בחטיבת גבעתי".

לטענתו, פרשות אלו גרמו לצה"ל "לעשות ככל יכולתו על מנת להוציא אותי הבעייתי בסיפור". לדבריו הייתה "התנהלות תמוהה מצד המפקדים לאורך כל הדרך, החל מכך שלא דיווחו לנציגת יוהל"ן ביחידה והמשיך בכך שהמפקדים לא דיווחו על כך".

"העובדה שלמרות שהיו שתי חוות דעת של גורמים מקצועיים שקבעו שלא עברתי שום מצב פסיכוטי ושאני כשיר לחלוטין לשרת בצה"ל, הצבא הסתמך על דעת יחיד של קב"ן שהחליט שאיני כשיר לשרת עוד. העובדה היא ש"הוועדה" לכאורה לא הייתה אלא פקידה שמגישה לי טופס שבו כתוב שהוחלט על שחרורי מצה"ל ומתן פרופיל 21 ללא שניתנה לי אפשרות להציג את עמדתי", הוסיף.

מדובר צה"ל נמסר כי "החייל המדובר קיבל סיוע וליווי בהגשת תלונה במצ"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר