שר הכלכלה אריה דרעי: "אהיה מעורב בכל אפליה"

שר הכלכלה אריה דרעי קיבל מהנציבה הארצית לשוויון הזדמנויות בעבודה את הדו"ח השנתי ואמר כי לכולם זכויות שוות בשוק העבודה וכי הוא יהיה מעורב בכל אירוע של אפליה (חדשות)

שר הכלכלה אריה דרעי (צילום: Miriam Alsterl/Flash90)

שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי קיבל בצהריים (שלישי) מהנציבה הארצית לשוויון הזדמנויות בעבודה עו"ד ציונה קינג יאיר את הדו"ח השנתי.

השר דרעי אמר לנציבה כי" לחרדים, לערבים, לנשים וליוצאי אתיופיה זכויות שוות בשוק העבודה", וכי הוא מבקש להיות מעורב אישית בכל אירוע בו מתקיימת אפליה.

נציבת שוויון, עו"ד קניג יאיר אמרה לשר בעת הגשת הדו"ח כי האתגר המרכזי הניצב לפתחנו בשנים הקרובות הינו להגביר את המודעות לעצם קיומה של הנציבות לאוכלוסיות המופלות ולהגביר את האכיפה. הנציבה הוסיפה כי ההרתעה הינה מהותית, אבל ציבור המעסיקים והמעסיקות בארץ חייבים להפנים שמעבר לחוק, אפליה מנוגדת לכל קוד התנהגותי ותרבותי ופוגעת בראש ובראשונה במעסיק עצמו ובחברה הישראלית כולה.

בעיקרי הדו"ח שהוגש לשר דרעי צויין כי במהלך שנת 2014, טופלו בנציבות השוויון 781 פניות. גידול חד נרשם בפניות על רקע לאום (85%),שירות מילואים (40%) ודת (17%).

מגמה זו מעידה על המתחים שנוצרו בשוק העבודה בין יהודים וערבים, על רקע מבצע צוק איתן והלחימה בעזה, ובשלב מאוחר יותר, על ההשלכות שהיו למבצע על מצבם התעסוקתי של המשרתים במילואים. מרבית הפניות עדיין עוסקות באפליה מחמת הריון.

פילוח הפניות לפי נושא מראה, כי שליש מהפניות לנציבות בשנת 2014 היה על רקע אפליה מחמת היריון. עוד עשירית מהפניות שהתקבלו היו בנושא גיל, 7% בנושא שירות מילואים, 6% בעניין דת ולאום (בכל עילה בנפרד) ו-5% בנושא הורות. עוד ניתן ללמוד, כי 43% מהפניות בשנה זו היו עקב פיטורים מהעבודה, רבע בקירוב (23%) בעניין אפליה בקבלה לעבודה וחמישית לגבי הרעה בתנאי העבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר