"אל תנטשו ותזכו לזיווג הגון"

גדולי ישראל נגד הפילוגים ב"יסודות": "צער לשכינה"

כיממה לאחר שראש ישיבת "יסודות" הודיע על כוונתו לצאת לדרך חדשה, שלחו גדולי ישראל מכתב מיוחד לתלמידים בו הם מבקשים מהם שלא לעזוב את הישיבה. "צער גדול לשכינה הקדושה" כתבו מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. בכיר בישיבה ל"כיכר השבת": "אנחנו לא חוששים לעתיד, יש ביקוש אדיר" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הישיבה הגדולה ביסודות (צילום ארכיון: אלי קובין)

כיממה לאחר הפילוג בישיבה הגדולה 'יסודות', הנחשבת לספינת הדגל של עולם התורה הספרדי, השקט שב לשרור והבחורים ממשיכים לשקוד על לימודם. אמש (שני) כינס ראש הישיבה הגאון רבי ברוך צבי לב את תלמידי הישיבה והודיע כי לאחר תקופה ארוכה של חיכוכים וחילוקי דעות עם הנהלת הישיבה, החליט כי ייצא לדרך חדשה ויפתח ישיבה נפרדת.

הרב לב תיאר בבכי את השתלשלות העניינים, מאז בואו לישיבה, ושיכנע את הבחורים להצטרף לדרכו החדשה.
עם זאת, צוות הר"מים שוחח והסביר למרבית הבחורים אשר ממשיכים ללמוד בישיבה, כי הישיבה ממשיכה להתנהל כסדרה, למרות עזיבתו של הרב לב. וחיזקו על עניין שמירת הסדרים והזמנים גם בימים אלו.

הגראי"ל שטיינמן מבקר ב"יסודות" (צילום ארכיון: אלי קובין)

לדברי אחד ממנהלי הישיבה, רובם המכריע של הבחורים יישארו בישיבה ואין חשש לעזיבתם של בחורים נוספים. "אמנם כרגע מוקדם לדעת מי יכהן כראש הישיבה וכיצד הצעד ישפיע על הרישום, אך אנחנו לא חוששים לעתידה של הישיבה. הישיבה הוקמה על ידי הרב אברהם זיאת, איש החזון, שבחר בקפידה את הצוות, ובנה את הישיבה מהמסד עד הטפחות, ואין תחליף לזה. כמויות הטפסים והבחורים שמתדפקים על דלתה הם אדירים".

כעת חושף "כיכר השבת" כי ראשי ישיבת יסודות הרב אברהם זיאת יחד עם צוות הר"מים נכנסו למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ח קנייבסקי, ששמעו על השתלשלות האירועים, והבהירו את דעתם במכתב מיוחד לבחורי הישיבה.

מכתבם של גדולי ישראל (סריקה: כיכר השבת)

במכתבם כתבו מרנן ורבנן גדולי ישראל כי על התלמידים להישאר בישיבה ובזכות זה יתברכו בברכה מיוחדת להצליח בתורה ויראת שמיים ובמציאת זיווגים הגונים.

להלן נוסח המכתב "הנה על האדם לדעת כי כל העולם מלא ניסיונות, ואשרי האדם שעומד בניסיון ועושה נחת רוח ליוצרו יתברך, ואשרי חלקו". במכתבם כתבו גדולי הדור כי "אחד הדברים החמורים הוא לבטל מקום תורה, ובעיקר הישיבה שלכם אשר יצא שמה לתהילה כאחת הישיבות היותר טובות, וח"ו שיאבד מקום זה, וצער גדול הוא לשכינה הקדושה".

"ולפום צערא אגרא, כי דווקא אלו שיהיה להם הזכות לקיים מקום תורה זה, ולא לנטוש את הספינת הישיבה בשעה זו, יתברכו שיהיה להם סייעתא דשמייא מיוחדת, להצליח בתורה ויראת שמיים, ולמצוא זיווגים הגונים, וזכות זו תעמוד להם להתברך בזה ובבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר