הרמטכ"ל האמריקני מבקר בישראל. תמונות

יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הנגרל מרטין דמפסי, מבקר בימים אלו בישראל. במהלך הביקור הועלתה הבקשה להגדלת הסיוע הצבאי, במקביל קיבל אות הערכה (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

בכירים במערכת הביטחון בישראל פנו ביממה האחרונה לרמטכ"ל צבא ארצות הברית מרטין דמפסי המבקר בישראל, וביקשו ממנו להגדיל את הסיוע הצבאי לישראל המגיע מידי שנה.

על פי העיתון הניו יורק טיימס, אותם גורמים ביקשו כי ארצות הברית תדאג לתחזק את היתרון הצבאי הישראלי על אויביה מצפון ומדרום. הגורמים ביקשו את הגדלת הסיוע הקיים והגברת האימונים המשותפים לשתי הצבאות וזאת בנוסף להגדלת הנשק האיכותי ביותר המגיע לישראל.

קודם פגישתו עם הרמטכ"ל האמריקאי המבקר בישראל, שר הביטחון משה יעלון הביע דאגה בנושא הסכם הגרעין עם איראן ואמר כי המאמצים של וושינגטון לספק נשק מתקדם למדינות ערב כדי להרגיע את דאגתם מאיראן בסופו של דבר יכולה לגרום לישראל סיבה לדאגה.

בתוך כך, בהמלצת הוועדה המטכ"לית לעיטורים ולצל"שים, שהתכנסה בראשות נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף שי יניב, העניק היום ראש המטה הכללי, רא"ל גדי איזנקוט, את אות ההערכה מטעם הרמטכ"ל לגנרל מרטין דמפסי, יושב ראש המטות המשולבים.

אות הערכה זה הוענק על תרומתו הייחודית של הגנרל דמפסי לחיזוק עוצמתו של צבא ההגנה לישראל והוא נותן ביטוי לקשרים האמיצים שבין צבא ארה"ב לצבא ההגנה לישראל. זו הפעם השנייה בלבד שהאות ניתן למי שאינו אזרח ישראלי או חייל בצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר