הגר"י יוסף למזכ"ל האו"ם: מנע חרמות על ישראל

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף משתתף בימים אלו בקונגרס העולמי של מנהיגי הדתות בקזחסטן, שם פנה למזכ"ל האו"ם בקריאה למנוע את החרמות על מדנת ישראל (חדשות)

הגר"י יוסף עם מזכ"ל האו"ם (צילום: גולד תקשורת)

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף משתתף בימים אלו בקונגרס העולמי של מנהיגי הדתות בקזחסטן. הבוקר (שלישי) באת נאומו בפני הקונגרס, בהשתתפות מזכ"ל האו"ם באן קי מון, התייחס הגר"י יוסף לחרמות נגד המדינה ואמר: "לאחרונה ראינו במו עינינו שמילים יכולות להרוג. עלינו כמנהיגים להביע סלידה מכל סוג של חרם".

הגר"י יוסף אף פנה למזכ"ל האו"ם באן קי מון, עמו שוחח אישית בשולי הקונגרס, וקרא לו ליטול יוזמה ולהילחם בתופעת החרמות. "לא מספיק לא לשתף פעולה עם התופעה, צריך להילחם בה. הפועלים בדרך של חרמות אינם מעוניינים בשלום אמיתי כי דרך של חרמות מביאה לתוצאה ההפוכה", אמר הראשון לציון.

בנאומו הסביר הגר"י יוסף כי כדי להגיע בסופו של דבר לשלום בין עמים ובין דתות, יש לנקוט בגישה של סובלנות. הוא הסביר כי היהדות מחנכת אותנו לכך, ולכן אנו פוסעים שלוש פסיעות בברכת עושה שלום במרומיו. ״כדי להגיע לשלום, חייב כל צד לקחת שלוש פסיעות אחורה״.

הרב הודה למארח, נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב, וסיים בברכה לעשרות המשתתפים: "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן", וזכה למחיאות כפיים. נאום נוסף נשא הרב במועצה העליונה של מנהיגי הדתות.

בכנס משתתפים עשרות מנהיגי דתות גם ממדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים, כמו, בחריין, ערב הסעודית, איחוד האמיריות הערביות, קטאר ואפגיסטן. כמו כן, משתתפים בכנס גם ראשי מדינות, ביניהם, עבדאללה מלך ירדן ונסיך מונקו אלבר השני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר